Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 16 maja 2017 r., sygn. III SA/Gd 302/16

Przywrócenie terminu

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak po rozpoznaniu w dniu 16 maja 2017 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w G. na decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 11 lutego 2016 r. nr [...] w przedmiocie choroby zawodowej postanawia: odmówić przywrócenia terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi.

Uzasadnienie

"A" S.A. w G. zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 11 lutego 2016 r. (nr [...]) wydaną w sprawie choroby zawodowej M. K.

Postanowieniem z dnia 13 maja 2016 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku odrzucił przedmiotową skargę z uwagi na nieuzupełnienie w terminie braków formalnych skargi, tj. nadesłania pełnomocnictwa procesowego do działania w imieniu strony skarżącej. Sąd stwierdził, że wezwanie zostało wysłane na właściwy adres i dwukrotnie awizowane, a ponieważ nie zostało odebrane zostało zwrócone do Sądu i pozostawione w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia na dzień 19 kwietnia 2016 r. Pełnomocnik nie uzupełnił w zakreślonym terminie braków skargi.

Działając przez pełnomocnika skarżąca spółka w dniu 14 czerwca 2016 r. złożyła wniosek o przywrócenie terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi podnosząc, że informację o zarządzeniu wzywającym do uzupełnienia braków formalnych skargi z dnia 30 marca 2016 r. pełnomocnik powziął po doręczeniu ww. postanowienia o odrzuceniu skargi (tj. w dniu 7 czerwca 2016 r.). W ocenie skarżącej to z winy operatora pocztowego nie doszło do prawidłowego doręczania wezwania o uzupełnienie braków formalnych skargi, jednakże skarżąca nie jest w stanie stwierdzić, czy w ogóle nie podjęto próby doręczenia, czy uchybiono obowiązkowi jej pierwszego i drugiego awizowania. W tym zakresie spółka wyjaśniła, że wszczęła postępowanie reklamacyjne u operatora pocztowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00