Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 kwietnia 2017 r., sygn. III SA/Wa 1852/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Artur Kot, Sędziowie sędzia WSA Cezary Kosterna, sędzia WSA Jarosław Trelka(sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 20 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi F. Sp. z o.o. z siedzibą w S. na postanowienie Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] listopada 2015 r. F. Sp. z o.o. z siedzibą w S. (zwana dalej "Skarżącą" lub "Spółką") złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.

We wniosku Spółka wskazała, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa różnego rodzaju towary oraz usługi, które są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zaś koszty ponoszone w związku z nabyciem ww. towarów i usług związane są z działalnością gospodarczą Skarżącej. Transakcje nabywania towarów i usług są z kolei dokumentowane przede wszystkim fakturami VAT, w tym korygującymi, wystawianymi przez kontrahentów w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Faktury wysyłane są na adres siedziby Spółki lub elektronicznie na jej adres e-mail. Wskazano, że ze względu na dużą skalę prowadzonej działalności oraz bardzo dużą ilość otrzymywanych faktur zakupowych Spółka ponosi istotne koszty związane z obiegiem dokumentów w wersji papierowej oraz zapewnieniem odpowiednich warunków niezbędnych do prowadzenia archiwizacji papierowej faktur i przechowywania ich w tej formie. Dodatkowo podniesiono, że dostęp do dokumentów w wersji papierowej z uwagi na ich znaczną ilość jest utrudniony i możliwy jedynie w siedzibie Spółki. W związku z powyższym, celem minimalizacji kosztów, a także usprawnienia obiegu dokumentów i dostępu do nich wewnątrz firmy, Skarżąca zamierza wdrożyć rozwiązanie informatyczne polegające na archiwizowaniu i przechowywaniu dokumentów księgowych, otrzymanych zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej, wyłącznie w formie elektronicznej. Podkreślono, że dokumenty księgowe stanowią część ewidencji rachunkowej Spółki w rozumieniu art. 9 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., zwanej dalej "u.p.d.o.p." lub "ustawą").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00