Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 kwietnia 2017 r., sygn. VI SA/Wa 2402/16

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędzia WSA Marzena Milewska - Karczewska Protokolant sekr. sąd. Jarosław Kielczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi M. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Sygn. akt:

VI SA/Wa 2402/16

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] września 2016 r. utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2016 r o nałożeniu kary w wysokości 15 000 zł na skarżącego M. K., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą [...], za naruszenie zakazu przewozu pojazdem nienormatywnym, dla którego wymagane jest posiadanie zezwolenia kategorii VII, ładunków innych, niż ładunek niepodzielny w sytuacji opisanej w art. 140ab ust. 1 pkt 3 lit. c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

Podstawą prawną decyzji były przepisy art. 64 ust. 1, 2, art. 140 aa ust. 1,3, 4, art. 140 ab ust. 1 pkt 3 lit b), ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.) zwanej dalej prd, art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 460 ze zm.) zwanej dalej udp, § 3 i § 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 305),

Zgodnie z ustaleniami poczynionymi przez organ pierwszej instancji w drodze kontroli drogowej przeprowadzonej w dniu [...] maja 2016 r. w m. Z., skarżący wykonywał jako przewoźnik przewóz drogowy przewozu ładunku w postaci 10 m3 betonu b25 z miejscowości J. do miejscowości J. W oparciu o przeprowadzone w toku czynności kontrolnych ważenie pojazdu marki [...] o numerze rejestracyjnym [...], organ stwierdził, że w dniu kontroli rzeczywista masa pojazdu z ładunkiem wynosiła 40,95 tony, a zatem przekraczała dopuszczalną przepisami wartość o 8,95 tony, tj. o 27,9 %, jak również że rzeczywisty nacisk podwójnej osi napędowej kontrolowanego pojazdu wynosił 27,65 tony, a zatem również przekraczał dopuszczalną przepisami wartość o 8,65 tony, tj. o 45,5%. Za podstawę ustaleń faktycznych w sprawie organ niższego stopnia przyjął także dane z dowodu rejestracyjnego kontrolowanego pojazdu, zgodnie z którymi masa własna kontrolowanego pojazdu wynosiła 14,29 tony, a maksymalna dopuszczalna ładowność 17,71 tony. Szczegółowe wyniki przeprowadzonej przez organ niższego stopnia kontroli pojazdu zostały zawarte w protokole kontroli z dnia [...] maja 2016 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00