Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 25 kwietnia 2017 r., sygn. III SA/Lu 77/17

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Grymuza Sędzia WSA Ewa Kowalczyk Protokolant Sekretarz sądowy Beata Skubis-Kawczyńska po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi E. G. na decyzję Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] listopada 2016 r., nr [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej: "organ II instancji" lub "organ odwoławczy") uchylił w całości decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: "organ I instancji") z [...] czerwca 2016 r. nr [...] o nałożeniu na E. G. (dalej: "skarżąca") kary pieniężnej w wysokości 15 000 zł i nałożył karę w wysokości 15 000 (piętnaście tysięcy) złotych.

W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że podstawę faktyczną nałożenia kary przez organ I instancji stanowiły następujące naruszenia przepisów o transporcie drogowym:

- przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu;

- przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy;

- skrócenie dziennego czasu odpoczynku;

- skrócenie tygodniowego czasu odpoczynku;

- przekroczenie tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu;

- przekroczenie całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni;

- wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące lub cyfrowe urządzenie rejestrujące bez wymaganego sprawdzenia okresowego, badania kontrolnego lub kalibracji;

- nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu;

- okazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, która nie zawiera wszystkich danych o okresach aktywności kierowcy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00