Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 1 marca 2017 r., sygn. II SA/Ke 31/17

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędzia WSA Jacek Kuza, Protokolant Starszy inspektor sądowy Urszula Opara, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 marca 2017r. sprawy ze skargi Z. S. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PTHU "T." Z. S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 23 listopada 2016r. znak: [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów dotyczących transportu drogowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 23 listopada 2016 r. znak: [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD) utrzymał w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (WITD) z dnia 7 października 2016 r., znak: [...] o nałożeniu na Z. S., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: S. Z. PTHU "T." w L., kary pieniężnej w wysokości 5000 zł za nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi.

W uzasadnieniu organ II instancji przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.

W dniu 12 września 2016 r. o godz. 5:35 w miejscowości Z. na drodze krajowej nr 74, inspektorzy WITD poddali kontroli m.in. samochód ciężarowy m-ki Scania nr rej. [...] wraz z naczepą m-ki Schmitz nr rej. [...], którym kierował A. S. wykonujący transport drogowy rzeczy. Przebieg kontroli utrwalono w protokole nr [...]. Stwierdzone wówczas naruszenie poskutkowało wydaniem opisanej na wstępie decyzji z dnia 7 października 2016 r. W odwołaniu Z. S. zarzucił organowi I instancji naruszenie art. 7, art. 77 § 1, art. 80 i art. 107 Kpa.

Organ odwoławczy, po przywołaniu treści art. 92a ust. 1, 2 i 6, art. 92b ust. 1-2, art. 92c ust. 1 i art. 4 pkt 22 lit. a i h Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ("Utd"), art. 34 i art. 29 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym (...), a nadto lp. 6.2.1 Załącznika nr 3 do Utd, wyjaśnił, że A. S., wykonując w dniu 12 września 2016 r. przewóz drogowy na rzecz Z. S., zalogował kartę do tachografu dopiero o godz. 5:35, tj. w chwili zatrzymania do kontroli. Na karcie kierowcy od chwili zalogowania zarejestrowała się jedna minuta odpoczynku. Na podstawie sporządzonych wydruków i danych wczytanych z tachografu ustalono, że bezpośrednio przed zatrzymaniem do kontroli na karcie kierowcy nie rejestrowano aktywności "prowadzenie pojazdu", rejestrowano natomiast postój pojazdu. Nie zarejestrowano żadnej informacji o awarii lub usterce urządzenia rejestrującego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00