Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 1 marca 2017 r., sygn. II SAB/Gl 3/17
Ruch drogowy; Administracyjne postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Piotr Broda, Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 1 marca 2017 r. sprawy ze skargi M. K. na bezczynność Prezydenta Miasta K. w przedmiocie rejestracji pojazdu oddala skargę.
Uzasadnienie
Podaniem z dnia [...] r., które wpłynęło do urzędu z dniu [...] r. M.K. wystąpił do Prezydenta Miasta K. o rejestrację samochodu ciężarowego marki [...].
Pismem z dnia [...] r., działając na podstawie art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, działający w imieniu Prezydenta Inspektor Biura Prawa Jazdy i Rejestracji Pojazdów, wezwał pełnomocnika wnioskodawczy o uzupełnienie w terminie 7 dni złożonego podania poprzez dołączenie wymienionych dokładnie oryginałów dokumentów niezbędnych do załatwienia sprawy, informując jednocześnie, iż nieuzupełnienie wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Pismem z dnia [...] r. pełnomocnik wnioskującego przekazał odpisy wymienionych dokumentów oraz oryginały uiszczonych opłat. Wyjaśnił też, że organ rejestracyjny ma za zadanie działać w granicach prawa i rozpatrzyć wniosek o rejestrację pojazdu, a nie wnikać w stosunki prawne łączące R. F. (osoby postronnej dla toczącego się postępowania) z "A" S.A Obecnie współwłaścicielami samochodu są "A" S.A i M. K., a żaden przepis nie mówi o obowiązku dołączenia do wniosku o rejestrację zgody "A" na sprzedaż przez R. F. udziału w prawie własności pojazdu objętego wnioskiem. Obecnie oryginały dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych oraz karta pojazdu i aktualne badanie techniczne są mu niezbędne w celu poruszania się tym samochodem po drogach publicznych. Niezwłocznie po przygotowaniu nowych tablic rejestracyjnych wnioskujący odda poprzednie tablice i oryginały dokumentów. W piśmie tym wniósł też o wyłączenie w trybie art. 24 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego inspektora L. T. od załatwienia sprawy, z uwagi na bezpodstawne żądanie przedłożenia dokumentów, które nie są niezbędne do zarejestrowania pojazdu pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania, co wzbudza wątpliwość co do jego bezstronności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right