Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 lutego 2017 r., sygn. II SA/Ol 15/17

 

Dnia 28 lutego 2017 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Adam Matuszak (spr.) Sędziowie sędzia WSA Beata Jezielska sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 lutego 2017 roku sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Biskupcu z dnia 29 września 2016 roku nr XVII/172/16 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie Biskupiec Kolonia, gmina Biskupiec stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w części dotyczącej: - § 3 ust. 4 pkt 4; - § 3 ust. 10 pkt 5 lit. c) i pkt 6 lit. b); - § 3 ust. 10 pkt 9.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że pismem z dnia 5 grudnia 2016 r. Wojewoda wywiódł skargę na uchwałę nr "[...]" Rady Miejskiej w "[...]" z dnia "[...]" w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie "[...]", gmina "[...]". W złożonej skardze skarżący wniósł o stwierdzenie nieważności § 3 ust. 4 pkt 4, § 3 ust. 10 pkt 5 lit. c i pkt 6 lit. b oraz § 3 ust. 10 pkt 9 ww. uchwały. Podniósł, że podejmując powołaną na wstępie uchwałę, Rada Miejska w § 3 ust. 4 pkt 4 uchwały, ustaliła zasady ochrony w stosunku do zabytków archeologicznych. Postanowienia zawarte od pkt a do f powyższego przepisu zawierają powtórzenia i modyfikacje aktu wyższego rzędu tj. ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Tymczasem w przypadku gdy kwestie związane ze współdziałaniem organów w administracyjnym procesie budowlanym lub innym mającym wpływ na realizację procesu inwestycyjnego, zostały już kompleksowo uregulowane w aktach wyższego rzędu, to określenie tejże materii w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w sposób odmienny należy pojmować jako modyfikację materii aktów wyższego rzędu. Regulowanie tych kwestii inaczej niż to uczynił ustawodawca stanowi naruszenie prawa, gdyż działanie to

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00