Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 6 lutego 2017 r., sygn. I SA/Kr 1309/16

Inne

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1309/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 6 lutego 2017 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Agnieszka Jakimowicz (spr.), Sędziowie: WSA Inga Gołowska, WSA Urszula Zięba, Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lutego 2017 r., sprawy ze skarg Centrum Ż." Sp. z o.o. w Ł., na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 31 sierpnia 2016 r. Nr [...],[...],[...], w przedmiocie zwrotu dotacji oświatowej, , , - s k a r g i o d d a l a -,

Uzasadnienie

Zaskarżonymi decyzjami z dnia 31 sierpnia 2016 r. o nr od [...] do [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po rozpoznaniu odwołań C. N. i B. "Ż." sp. z o.o. w Ł., utrzymało w mocy decyzje Starosty N. z dnia 26 kwietnia 2016 r. o nr od [...] do [...] w przedmiocie zwrotu dotacji oświatowej, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, udzielonej przez Powiat N. Policealnej Szkole B. "Ż." w N. w 2012 r. (w kwocie 55.892,43 zł), w 2013 r. (w kwocie 37.013,19 zł) i w 2014 r. (w kwocie 39.628,96 zł) wraz z należnymi odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych w terminach liczonych zgodnie z art. 252 ust. 6 ustawy o finansach publicznych.

W uzasadnieniu przedmiotowego rozstrzygnięcia wskazano, że w wyniku przeprowadzonego postępowania kontrolnego w Policealnej Szkole B. "Ż." w N., dla której podmiotem prowadzącym w latach 2012-1014 była spółka C. N. i B. "Ż." stwierdzono wykorzystanie niezgodne z przeznaczeniem środków finansowych za ww. lata. W oparciu o dane z kontroli, sformułowano wnioski pokontrolne, które następnie zostały doręczone dyrektorowi ww. szkoły. W związku z brakiem realizacji przedmiotowych wniosków, organ wszczął w tych sprawach postępowanie administracyjne. W oparciu o dokumenty pozyskane w czasie kontroli, organ ustalił, iż w 2012 r., w 2013 r. i w 2014 r. szkoła przy organizacji procesu dydaktycznego korzystała z pomocy podmiotu zewnętrznego, tj. K. sp. z o.o. w Ł. Współpraca ta realizowana była w oparciu o odpłatne umowy (zawarte pomiędzy "Ż.", a ww. spółką K.), których przedmiotem była kompleksowa usługa w zakresie organizacji procesu dydaktycznego, poprzez zapewnienie stałej oraz bieżącej obsługi szkoły i jej dyrektora w zakresie zapewnienia warunków jej działania, obsługi administracyjno-prawnej i wspomagania w kwestii realizacji zadań dydaktycznych. W szczególności K. zobowiązana była do zapewnienia szkole bazy lokalowej, kadry nauczycielskiej, przygotowania i weryfikacji umów zawieranych przez szkołę, zapewnienia szkole wszelkiej infrastruktury potrzebnej do jej funkcjonowania, obsługi finansowej, obsługi rekrutacji pracowników i słuchaczy, obsługi administracyjnej, kadrowej i organizacyjnej, bieżącego wsparcia pracowników szkoły w zakresie przepisów prawa oświatowego. Koszty realizacji usług na rzecz szkoły w 2012 r., organ prowadzący sfinansował z dotacji otrzymanej z Powiatu N. w kwocie 55.892,43 zł, udokumentowanej w oparciu o 11 faktur, w 2013 r. w kwocie 37.013,19 zł, udokumentowanej 12 fakturami, zaś w 2014 r. w kwocie 39.628,96 zł również udokumentowanej w oparciu o 12 faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00