Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 16 grudnia 2016 r., sygn. III SA/Wr 1271/16

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Borońska, Sędziowie Sędzia NSA Halina Filipowicz-Kremis (sprawozdawca), Sędzia WSA Władysław Kulon, Protokolant sekretarz sądowy Ewa Zawal, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 16 grudnia 2016 r. sprawy ze skargi J.U. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w związku z eksploatacją automatu do gier poza kasynem gry oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r., podjętą na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.), zwanej dalej "Or.pod.", po rozpatrzeniu odwołania H. sp. z o.o. w W. i J.U. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w L. z dnia [...] r. o wymierzeniu na skarżących kary pieniężnej w wysokości 12000 zł w związku z eksploatacją automatu do gier o nazwie Apex Multi Magic HFD 1695 poza kasynem gry - Dyrektor Izby Celnej we W. utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu decyzji organ drugiej instancji wskazał, że w dniu 19 lipca 2011 r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w L. skontrolowali lokal - P. prowadzony przez J.U., znajdujący się w miejscowości R., [...] Z., w zakresie przestrzegania przepisów u.g.h.. Kontrolujący stwierdziwszy, że w w/w lokalu funkcjonuje podłączone do sieci elektrycznej i załączone urządzenie o nazwie Apex Multi Magic nr [...], umożliwiające urządzanie gier, przeprowadzili eksperyment. Do automatu zaaplikowano 20 zł, następnie na liczniku Credit wyświetliło się 200 punktów, co oznacza, że 1 punkt kredytowy = 0,10 zł. Na liczniku Time Left pokazała się liczba 19 oznaczająca czas, która z upływem czasu zaczęła się pomniejszać. Na środkowym monitorze wyświetlały się ikony 8 gier. Wybrano grę o nazwie American Hot Slot. Na monitorze wyświetlił się ekran z wirtualnymi walcami w liczbie 3 szt. z naniesionymi symbolami graficznymi owoców oraz dodatkowe liczniki Score i Bet. Licznik Credit wskazywał nadal 200 punktów kredytowych. Po naciśnięciu klawisza stawka/ryzyko czerwona licznik Bet zmieniał kolejno wartość na 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 150, 200 i 2. Przy wartości Bet = 2 rozpoczęto grę, naciskając przycisk start/stop. W tym momencie wirtualne bębny zaczęły obracać się, a z licznika Credit ubyły 2 punkty kredytowe, tj. 0,20 zł. Obracające się bębny można było zatrzymać przez ponowne naciśnięcie przycisku start/stop. Zmieniono stawkę na liczniku BET na 10, tj. 1 zł, i rozegrano kolejne gry, które - co do zasady - przebiegały tak samo, z tym, że z licznika Credit ubywało 10 punktów kredytowych. W trakcie obracania się walców próbowano naciskać kolejne klawisze w celu ustalenia, czy można zatrzymać wybrany walec na upatrzonym symbolu. Nie miało to jednak wpływu na zatrzymanie się walców, a układ symboli tworzył się zupełnie losowo po naciśnięciu przycisku start/stop. Wybrano nowe gry i uzyskane w pewnym momencie wygrane w postaci punktów zostały wyświetlone na liczniku Score, a następnie przelane na licznik Credit. Sytuacja taka miała miejsce w grze o nazwie Bars and Sevens - przy stanie licznika Credit = 61 i licznika Bet = 10 rozegrano grę, w wyniku której uzyskano wygraną w wysokości 20 punktów kredytowych, zapisana na liczniku Score, a następnie została ona przelana na licznik kredyt, uzyskując stan 71 punktów kredytowych. Za punkty te można było rozegrać kolejne gry bez potrzeby zapłaty za nie, a z wykorzystaniem uzyskanej w poprzedniej grze wygranej. Rozegrano następne gry, które przebiegały w podobny sposób. W trakcie eksperymentu zgrano wszystkie punkty do "0". Ponieważ na liczniku Time Left pozostał jeszcze do wykorzystania czas, urządzenie samoczynnie przyznało w liczniku Credit 1000 punktów, wyświetlonych w kolorze zielonym, co oznaczało, że można jeszcze rozgrywać gry w trybie zabawowym, do zakończenia czasu wyświetlonego w liczniku Time Left. Po rozegraniu kilku gier w trybie zabawowym zakończono eksperyment. Eksperyment pozwolił stwierdzić, że wykorzystane do gry urządzenie spełnia przesłanki gier na automatach, określone w art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 201, poz. 1540 ze zm.), zwanej dalej "u.g.h.",. Bezspornym okazał się również fakt, że lokal, w którym urządzano gry na wspomnianym urządzeniu, nie jest kasynem gry w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 u.g.h..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00