Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 grudnia 2016 r., sygn. II SA/Kr 1192/16
Samorz±d terytorialny
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mirosław Bator Sędziowie: WSA Krystyna Daniel (spr.) WSA Beata Łomnicka Protokolant: starszy sekretarz sądowy Katarzyna Zbylut po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 grudnia 2016 r. sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w K. na uchwałę Sejmiku Województwa [....] z dnia 26 listopada 2012 r. Nr XXIX/493/12 w sprawie nagród Województwa [....] w dziedzinie kultury fizycznej stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w zakresie załącznika nr 1 § 2 ust. 1 i 2, § 3 i § 5 ust. 1.
Uzasadnienie
Uchwałą Nr XXIX/493/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z 26 listopada 2012r. w sprawie nagród Województwa Małopolskiego w dziedzinie kultury fizycznej określono zasady i tryb przyznawania nagród Województwa Małopolskiego w dziedzinie kultury fizycznej. Jako podstawę prawną uchwały wskazano: art. 18 pkt 20 ustawy z 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1590 ze zm.), art. 31 ust. 1, 2 i 3 i art. 35 ust. 4 i 6 ustawy z 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz.U. nr 127, poz. 857 ze zm.). Do uchwały został dołączony załącznik nr 1 - "Zasady, tryb przyznawania i wysokości nagród Województwa Małopolskiego z dziedziny kultury fizycznej".
Skargę na powyższą uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie złożył Prokurator Okręgowy w Krakowie w części obejmującej § 2 ust. 1 i 2, § 3, § 5 ust. 1 "Zasad, trybu przyznawania i wysokości nagród Województwa Małopolskiego z dziedziny kultury fizycznej", stanowiącego załącznik nr 1 do wyżej wymienionej uchwały. Zaskarżonej uchwale zarzucił rażące naruszenie przepisów prawa materialnego, to jest art. 31 ust. 1. 2 i 3. art. 5 i 6 ustawy z 25 czerwca 2010r.o sporcie w zw. z art. 18 pkt 20 ustawy z 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa, art. 2. 32 i 94 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej oraz art. 10 i 61 § 1 kpa, poprzez przekroczenie delegacji i nieuprawnione ograniczenie kręgu podmiotów uprawnionych do otrzymania nagród sportowych, nagród i wyróżnień pozostające w sprzeczności z konstytucyjną zasadą równości wobec prawa, niewskazanie konkretnej wysokości kwoty nagród pieniężnych, wprowadzenie nagród dla osób innych niż fizyczne oraz nieprawidłowe określenie podmiotów uprawnionych do zgłaszania kandydatów do nagród.