Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 października 2016 r., sygn. VI SA/Wa 747/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędziowie Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędzia WSA Urszula Wilk (spr.) Protokolant ref. Piotr Niewiński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 października 2016 r. sprawy ze skargi M. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję 2. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej M. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w T. kwotę 477 (czterysta siedemdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego (w skrócie: "GITD") decyzją z [...] stycznia 2016 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 23), dalej: "k.p.a.", art. 2 pkt 35a, art. 64 ust. 1 i 2, art. 140aa ust. 1 i 3 pkt 2, art. 140ab ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.), dalej: "p.r.d.", art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 260, z późn. zm.) po rozpatrzeniu odwołania M. sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w [...] (dalej: "Spółka" lub "skarżąca") od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (w skrócie: "WITD") z [...] września 2015 r., nr [...], o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 1 500 PLN utrzymał zaskarżoną decyzję w całości w mocy.
Do wydania powyższej decyzji doszło na podstawie następujących ustaleń:
[...] sierpnia 2015 r. w [...] na drodze powiatowej o dopuszczalnym nacisku 8 t zatrzymano do kontroli pojazd marki [...] o nr rejestracyjnym [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rejestracyjnym [...], którym przewożono ładunek podzielny w postaci artykułów spożywczych na trasie [...]. W toku kontroli dokonano ważenia przy pomocy przenośnych wag do pomiarów statycznych typu SAW 10C/II na stanowisku ważenia ustalając, że nacisk na pojedynczą oś napędową pojazdu wyniósł po odjęciu możliwych błędów 11,2 t. Ze względu na kategorię drogi, na której zatrzymano kontrolowany pojazd, oraz na podstawie ustalonych parametrów pojazdu stwierdzono, że na przejazd wymagane było zezwolenie kategorii I lub II. Na podstawie zeznań kierowcy ustalono, że załadowcą przewożonego towaru była Spółka.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right