Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 28 października 2016 r., sygn. II SA/Sz 972/16

Odrzucenie skargi

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie: Sędzia NSA Grzegorz Jankowski po rozpoznaniu w dniu 28 października 2016 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. G. na pismo Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia 22 stycznia 2015 r. w przedmiocie informacji o zabezpieczeniu broni w depozycie do czasu zakończenia śledztwa p o s t a n a w i a 1. odrzucić skargę 2. zwrócić stronie skarżącej kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) uiszczoną tytułem wpisu sądowego od skargi

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] r. sygn. II SA/Sz 1400/15 Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę K. G. na czynność Komendanta Wojewódzkiego Policji w przedmiocie zwrotu przechowywanej broni.

W uzasadnieniu postanowienia Sąd I instancji wskazał, że pismem z [...] r. K. G. zwrócił się do Komendanta Wojewódzkiego Policji z wnioskiem o zwrot znajdującej się w depozycie Komendy Policji [...] W odpowiedzi na powyższy wniosek, Komendant Wojewódzki Policji w piśmie z dnia [...] r. odmówił wnioskodawcy zwrotu żądanej broni palnej [...]. Z akt sprawy wynika, że skarżącemu odebrano [...] w toku śledztwa ([...] ) oraz że Prokurator Prokuratury Okręgowej w dniu 4 grudnia 2014 r. wydał postanowienie o wydaniu odebranych K. G. dowodów rzeczowych w postaci [...] . Zdaniem Sądu I instancji, pismo Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia 15 września 2015 r. odmawiające zwrotu skarżącemu broni palnej [...] dotyczy jego uprawnień i obowiązków wynikających z przepisów prawa i podlega kognicji sądu administracyjnego. Jednakże, aby czynność taka mogła być skutecznie zaskarżona do sądu administracyjnego, jak wyjaśnił Sąd I instancji, powinna była być poprzedzona wyczerpaniem złożenia w ustawowym terminie środków zaskarżenia do właściwego organu administracji publicznej. Skargę na akty lub czynności, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, stosownie do art. 52 § 3, można wnieść po uprzednim wezwaniu na piśmie właściwego organu - w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o wydaniu aktu lub podjęciu innej czynności - do usunięcia naruszenia prawa. K. G. zaskarżył pismo Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia [...] r., w odpowiedzi na zobowiązanie Sądu oświadczając, że wezwanie do usunięcia naruszenia prawa złożył do Komendy Wojewódzkiej Policji pismem z dnia [...] r., Sąd I instancji uznał jednakże, że pismo to nie mogło stanowić wezwania do usunięcia naruszenia prawa, gdyż stanowiło ono akt inicjujący postępowanie w sprawie. W tych okolicznościach Sąd uznał, że skarga nie została skutecznie wniesiona, co skutkować musiało jej odrzuceniem na podstawie art. 58 § 1 pkt 6 i § 3 w zw. z art. 52 § 1 i § 3 p.p.s.a.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00