Wyrok WSA w Łodzi z dnia 14 października 2016 r., sygn. II SAB/Łd 234/16
Dnia 14 października 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zygmunt Zgierski (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Anna Stępień Sędzia WSA Joanna Sekunda - Lenczewska Protokolant Specjalista Aleksandra Błaszczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 października 2016 roku sprawy ze skargi M. N. na bezczynność Dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Ł. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1. stwierdza, że bezczynność organu miała miejsce bez rażącego naruszenia prawa; 2. umarza postępowanie w zakresie zobowiązania organu do załatwienia wniosku skarżącego z dnia 5 maja 2016 roku; 1. zasądza od Dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Ł. na rzecz M. N. kwotę 100 (sto) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego. LS
Uzasadnienie
II SAB/Łd 234/16
Uzasadnienie
M.N. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na bezczynność Dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Ł., z uwagi na nieudzielenie informacji publicznej zgodnie z żądanym zakresem i wniósł o:
1/ zobowiązanie Dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Ł. do udzielenia żądanej informacji publicznej w terminie 14 dni od daty doręczenia akt organowi,
2/ dokonanie kontroli przewlekłości postępowania administracyjnego, którego dotyczy skarga,
3/ wymierzenie organowi grzywny na podstawie art. 149 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2016 r. poz. 718 ze zm.), dalej p.p.s.a. w przypadku uznania, że nastąpiło rażące naruszenie prawa,
4/ zasądzenie na rzecz skarżącego zwrotu kosztów postępowania.
W uzasadnieniu skarżący wskazał, że w dniu 5 maja 2016 r. wniósł za pomocą platformy ePUAP wniosek o udzielenie informacji publicznej z zakresu udostępnienia testów akceptacyjnych i ich wyników. Pismem z dnia [...] organ administracji publicznej poinformował go, że w używanym przez niego oprogramowaniu interfejsowym są stosowane wyłącznie formaty danych oraz protokoły komunikacyjne i szyfrujące określone w przepisach wydanych na podstawie art. 18 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.), dalej ustawa o informatyzacji, dlatego też nie ma ustawowego wymogu udostępnienia testów akceptacyjnych i ich wyników. Skarżący wniósł odwołanie od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej.