Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 18 października 2016 r., sygn. II SA/Kr 905/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mirosław Bator Sędziowie: WSA Paweł Darmoń WSA Beata Łomnicka (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Dorota Solarz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 października 2016 r. sprawy ze skargi [....] Spółka Akcyjna w W. na decyzję Wojewody [....] z dnia 2 czerwca 2016 r. nr [....] w przedmiocie sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych skargę oddala.
Uzasadnienie
Wojewoda [....] decyzją z dnia 2 czerwca 2016 r. znak [....] na podstawie:
- art. 81 ust. 1 i 82 ust. 3 oraz art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U.2016.290 - jednolity tekst);
- art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 - jednolity tekst - zwanej dalej k.p.a.);
po rozpatrzeniu odwołania strony skarżącej - [....] S.A., od decyzji Prezydenta Miasta K. z 24.02.2016 r. Nr [....] znak: [....] o wniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na zainstalowaniu urządzeń w tym antenowych konstrukcji wsporczych i instalacji radiokomunikacyjnej na obiekcie budowlanym tj. budynku przemysłowym zlokalizowanym na działce nr [....] obr. [....] przy ul. [....] w K. ,
utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Decyzją z 24.02.2016 r. nr [....] Prezydent Miasta K. wniósł sprzeciw wobec zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na zainstalowaniu antenowych konstrukcji wsporczych instalacji radiokomunikacyjnej na obiekcie budowlanym budynku przemysłowym zlokalizowanym na działce nr [....] obr. [....] przy ul. [....] w K. W uzasadnieniu wyjaśniono, że zgłaszana inwestycja, ze względu na przyszły sposób zagospodarowania terenów przekracza standardy wskazane w Rozporządzeniu Ministra Ochrony Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych środowisku oraz sposobów dotrzymania tych poziomów, co skutkuje koniecznością przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i tym samym wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Jako podstawę prawną decyzji wskazano art. 30 ust. 6 pkt 1 Prawa budowlanego. Od decyzji w ustawowym terminie odwołał się zgłaszający i zakwestionował ustalenia organu I instancji, bowiem w jego ocenie zgłaszana inwestycja, co wynika z opracowania pt "Kwalifikacja przedsięwzięcia nr 2015/ECS/KP", nie jest przedsięwzięciem mogącym znacząco oddziaływać na środowisko, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Skarżący podniósł, że kwalifikacja przedsięwzięcia winna odnosić się do obecnej zabudowy, a nie tej która może być zrealizowana w przyszłości.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right