Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 22 września 2016 r., sygn. II SA/Ke 665/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Sebastian Styczeń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2016 r. przy udziale Prokuratora Prokuratury Okręgowej R. G. sprawy ze skargi R. W. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą R. W. Usługi Transportowe na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 17 maja 2016r. znak: [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów dotyczących transportu drogowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 17 maja 2016 r. znak [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD), utrzymał w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (WITD) z dnia 2 listopada 2015 r. nr [...] o nałożeniu na R. W., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą "R. W. Usługi Transportowe" kary pieniężnej w wysokości 5.000 zł z tytułu naruszenia określonego pod lp. 6.2.1. załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ("utd").
W uzasadnieniu organ II instancji podał, że w dniu 3 czerwca 2014 r. podczas kontroli drogowej pojazdu m-ki Scania nr rej. [...] wraz z naczepą m-ki Ackermann-Fruehauf nr rej. [...], przeprowadzonej w R. na drodze krajowej nr 7, stwierdzono, że kierowca J. B., wykonujący krajowy transport drogowy rzeczy w imieniu R. W., nie rejestrował za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi. Przebieg kontroli utrwalono w protokole kontroli z dnia 3 czerwca 2014 r. Na podstawie ww. ustaleń organ I instancji wydał opisaną na wstępie decyzję z dnia 2 listopada 2015 r.
W odwołaniu R. W., powołując się na zeznania kierowcy, podniósł, że przejazd odbywał się z wykresówką umieszczoną w tachografie, a nie bez wykresówki, jak twierdzą kontrolujący. Wskazał, że naruszenie powstało wyłącznie z winy kierowcy, z którym natychmiast rozwiązano umowę o pracę. Kierowca ten nie zwrócił jednak wykresówki. W trakcie kontroli organ miał wiedzę na temat wykresówki i powinien ją wówczas sprawdzić. Przedsiębiorca nie ma zaś obowiązku przechowywania wykresówki, ponieważ od dnia kontroli upłynęło 12 miesięcy. W momencie kontroli kierowca wykonywał przejazd bez ładunku, a dokument przewozowy kontrolujący uzyskali bezprawnie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right