Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 30 czerwca 2016 r., sygn. III SA/Gd 171/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Alina Dominiak Sędziowie: Sędzia WSA Felicja Kajut (spr.) Sędzia WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant Starszy sekretarz sądowy Anna Zegan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi Ł. G. na decyzję Inspektora Transportu z dnia 18 listopada 2015 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za wykonywanie transportu drogowego z naruszeniem prawa oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 10 czerwca 2015 r. (nr [...]) [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, działając na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 ze zm.), nałożył na Zakład Stolarski [...] Ł. G. (dalej jako: strona, skarżący), karę pieniężną w wysokości 5.550 zł za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu 4 marca 2015 r. na drodze ekspresowej S5 przeprowadzono kontrolę drogową pojazdu ciężarowego marki DAF o nr rej. [...], którym kierował B. M., wykonujący przewóz w imieniu Zakładu Stolarskiego [...] Ł. G. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono następujące naruszenia: nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi oraz przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy o czas powyżej 15 minut do 30 minut i za każde następne rozpoczęte 30 minut.

Analiza materiału dowodowego wykazała, że B. M. w nocy z dnia 23 na 24 lutego 2015 r. świadomie wyciągnął wykresówkę z tachografu analogowego, doprowadzając do niezarejestrowania danych dotyczących prędkości, przebytej drogi i aktywności kierowcy. Ponadto dane zarejestrowane na wykresówce wykazały, że kierowca w dniu 23 lutego 2015 r. przekroczył maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy o 1 godzinę i 15 minut. Kierowca prowadził pojazd przez 5 godzin i 45 minut w okresie od godz. 16:45 do godz. 22:55. W okresie tym kierowca nie odebrał żadnej prawidłowej przerwy w jeździe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00