Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 5 maja 2016 r., sygn. III SA/Po 1193/15

 

Dnia 5 maja 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Lorych-Olszanowska Sędziowie WSA Marzenna Kosewska WSA Beata Sokołowska (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Małgorzata Błoszyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 maja 2016 roku przy udziale sprawy ze skargi J R na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] 2015r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Naczelnik Urzędu Celnego określił J wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki L, rok produkcji 2004 w kwocie [...] zł.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że sporny pojazd winien być zaklasyfikowany do pozycji Taryfy Celnej 8703, obejmującej pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób. W toku prowadzonego postępowania importer marki L poinformował, że sporny pojazd został wyprodukowany jako samochód osobowy, terenowy, kategorii M1G, z nadwoziem typu kombi, 5 drzwiowy z 5 stałymi miejscami do siedzenia, wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa. Posiadał pełne przeszklenie i nie miał przegrody oddzielającej część pasażerską od towarowej. W niemieckim dowodzie rejestracyjnym znajduje się zapis, że jest to limuzyna kombi. Strona na wezwanie organu wskazała, że chodzi o samochód ciężarowy posiadający 5 drzwi, przeszklone nadwozie i 2 miejsca siedzące z pasami bezpieczeństwa. Miejsca do zamontowania pasów bezpieczeństwa miały być zaspawane. Samochód miał posiadać kratę za przednim rzędem siedzeń. W dniu 24 sierpnia 2012 r. przedmiotowy samochód uległ wypadkowi drogowemu i został uszkodzony jego przód i tył. W ramach naprawy niezbędne było częściowe zdemontowanie zabudowy samochodu ciężarowego - wymontowano podłogę typu sklejka, zostały otwarte drzwi tylne prawe i lewe. Samochód sprzedano w takim stanie jako powypadkowy, niesprawny technicznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00