Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 6 maja 2016 r., sygn. I SA/Po 2263/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Sędzia WSA Karol Pawlicki (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Ratajczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 06 maja 2016r. sprawy ze skargi A S.A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za lata 2010 - 2014. I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Burmistrza Gminy z dnia [...] nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej A S.A. kwotę [...] zł ( [...] złotych 00/100 ) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] grudnia 2014 r. [...] S.A. w [...] (dalej: "[...]") wniosła o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2009 - 2014. Jako przyczynę powstania nadpłaty wskazano błędne opodatkowanie czterech obiektów jako budynków związanych z działalnością gospodarczą, podczas gdy powinny być one opodatkowane z zastosowaniem stawek właściwych dla budynków pozostałych; błędne opodatkowanie placu ładunkowego jako budowli związanej z działalnością gospodarczą oraz nieprawidłowe opodatkowanie dwóch budynków, które zostały fizycznie zlikwidowane.

Postanowieniem z dnia [...] stycznia 2014 r. Burmistrz Gminy [...] wszczął z urzędu postępowanie w sprawie określenia [...] S.A. wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za lata 2009 - 2014.

Decyzją z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] Burmistrz Gminy [...] określił [...] S.A. wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za lata 2009 - 2014 odpowiednio w wysokości: [...] zł, [...] zł, [...] zł, [...] zł, [...] zł oraz [...] zł.

W odwołaniu od powyższej decyzji Spółka wniosła o uchylenie decyzji w części dotyczącej opodatkowania czterech obiektów i placu. W uzasadnieniu odwołująca wyjaśniła, iż w/w obiekty z uwagi na zły stan techniczny nie nadają się do wykorzystywania w prowadzonej działalności gospodarczej, a tym samym powinny podlegać opodatkowaniu według stawek właściwych dla budynków pozostałych. W odniesieniu natomiast do placu ładunkowego Spółka podniosła, iż nie stanowi on budowli w rozumieniu przepisów o podatkach i opłatach lokalnych, a tym samym nie można go uznać za obiekt podlegający opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00