Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 30 maja 2016 r., sygn. I SA/Kr 465/16

 

|Sygn. akt I SA/Kr 465/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 30 maja 2016 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Agnieszka Jakimowicz, Sędzia: WSA Stanisław Grzeszek (spr.), Sędzia: WSA Ewa Michna, Protokolant: st. sekr. sąd. Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 maja 2016 r., sprawy ze skarg R. P., na decyzje Dyrektora Izby Celnej, z dnia 26 czerwca 2013 r. Nr [...],[...],[...],[...],[...],[...],, w przedmiocie podatku akcyzowego, , , , - skargi oddala -,

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Celnego decyzjami dnia 8 kwietnia 2013r. o numerach: [...], [...], [...], [...], [...], [...] określił R. P. zobowiązania podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego opisanych niżej samochodów osobowych.

Wydane decyzje były wynikiem kontroli podatkowej przeprowadzonej w firmie R. P. "R.", której podstawowym przedmiotem działalności była sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych oraz furgonetek.

Decyzją nr [...] określono R. P. zobowiązanie podatkowe w kwocie 32.478,00 złotych w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki T. nr nadwozia [...], pojemność silnika [...] cmᵌ , rok produkcji 2008, nabytego 15 maja 2009r. za kwotę 39.000,00 EUR.

Podatnik nie złożył deklaracji uproszczonej nabycia wewnątrzwspólnotowego A. dla ww. pojazdu i nie uiścił należnego podatku akcyzowego od przedmiotowego nabycia. W związku z powyższym organ l instancji wszczął postępowanie podatkowe w celu określenia wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia ww. samochodu i w jego trakcie przeprowadził szereg dowodów. Zwrócił się - między innymi - do firmy T. Sp. z o.o. o przesłanie danych technicznych oraz podanie rodzaju przedmiotowego samochodu. W odpowiedzi otrzymano informację, że pojazd ten został wyprodukowany w październiku 2008r. jak samochód osobowy terenowy 5 miejscowy, kraj przeznaczenia A. Organ wystąpił również do Naczelnika Urzędu Celnego o przeprowadzenie dowodu z oględzin oraz przesłuchane w charakterze świadka aktualnego użytkownika pojazdu. Z przesłanych materiałów tj. protokołu oględzin pojazdu samochodowego z dnia 28 sierpnia 2012r. oraz dokumentacji fotograficznej wynika, że samochód posiada nadwozie pięciodrzwiowe, tylne otwierane na bok, pojazd przeszklony w całości. We wnętrzu kabiny obok miejsca kierowcy znajduje się fotel pasażera. Obydwa fotele wyposażone są w zagłówki i pasy bezpieczeństwa. Za przednimi siedzeniami znajduje się trzyosobowa kanapa w trzy zagłówki i trzy pasy bezpieczeństwa. Wszystkie siedzenia zamontowane w fabrycznych miejscach. Tapicerka wszystkich miejsc siedzących jednolita skórzana w kolorze kremowym. Drzwi przednie i tylne posiadają tapicerkę z tworzywa sztucznego z dodatkami skórzanymi i drewnianymi, wyposażone w głośniki audio i sterowniki elektryczne do szyb, w drzwiach tylnych zamontowane popielniczki. Pojazd posiada przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerska od towarowej zamontowana za drugim rzędem siedzeń. Przegroda wykonana z prętów metalowych. Przegroda zamontowana za pomocą śrub do podłogi w części bagażowej oraz do elementów karoserii. W części bagażowej samochód posiada wyposażenie w postaci: schowków oraz głośnika audio. Dach tapicerowany w całości wyposażony w szyberdach oraz uchwyty ułatwiające zajmowanie miejsc przez pasażerów. Pojazd dla pasażerów z drugiego rzędu jest wyposażony w kurtyny powietrzne zamontowane w słupku C. Samochód posiada bogate wyposażenie ułatwiające komfort podróżowania (klimatyzacja, pakiet elektryczny). W trakcie oględzin wykonano 25 zdjęć pojazdu. Przesłuchany w charakterze świadka użytkownik pojazdu zeznał, że w samochodzie nie były dokonywane żadne zmiany konstrukcyjne. Do protokołu oględzin z dnia 28 sierpnia 2012r. załączono kserokopię dowodu rejestracyjnego pojazdu - z którego wynika, że pierwsza rejestracja w kraju nastąpiła w dniu 19 maja 2009r., natomiast pojazd został poddany badaniu technicznemu w dniu 18 maja 2009r. tj. 3 dni po nabyciu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00