Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 kwietnia 2016 r., sygn. III SA/Wa 1630/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko, sędzia WSA Piotr Przybysz (sprawozdawca), Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Kalinowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi A. Ltd. z siedzibą w Wielkiej Brytanii na postanowienie Ministra Finansów z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca ("Spółka") - A. Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zwróciła się w dniu 27 października 2014 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.
Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka prowadzi działalność handlową zarówno na terytorium Wielkiej Brytanii, jak i poza jej granicami. W najbliższym czasie Spółka zamierza również przeprowadzać transakcje handlowe na terytorium Polski z podmiotami dysponującymi siedzibą bądź też miejscem prowadzenia działalności na obszarze Polski. Profil prowadzonego przez Spółkę przedsiębiorstwa determinuje konieczność podejmowania współpracy z wieloma podmiotami gospodarczymi, w tym również z przedsiębiorcami, z którymi Spółka nie pozostaje w stałych kontaktach handlowych.
W związku z tym, że obecnie na rynku obrotu towarami handlowymi, w tym również na terytorium Polski, pojawia się część nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują obowiązujące przepisy podatkowe, w tym zwłaszcza dotyczące rozliczeń w systemie podatku od wartości dodanej w celu popełniania przestępstw, których skutki mogą dotknąć również w pełni uczciwych i rzetelnych podatników (w tym Spółkę), władze Spółki postanowiły zapobiegać i przeciwdziałać negatywnym następstwom związanym z ewentualnymi działaniami nierzetelnych kontrahentów.
W tym też celu za kluczowe i zasadnicze Spółka uznała stworzenie systemu weryfikacji potencjalnych kontrahentów z wykorzystaniem istniejących rozwiązań prawnych, które pozwolą na powstrzymywanie się od zawierania umów i współpracy z podmiotami, które mogą być wykorzystywane do popełniania przestępstw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right