Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 14 kwietnia 2016 r., sygn. I SA/Rz 124/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Jarosław Szaro / spr./ Sędziowie WSA Grzegorz Panek WSA Tomasz Smoleń Protokolant ref. staż. Joanna Kulasa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi spółki "A" w S. W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] października 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.
Uzasadnienie
W zaskarżonej interpretacji indywidualnej z dnia [...] października 2015r. nr [...], Dyrektor Izby Skarbowej, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdził, że nieprawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy dotyczące ustalenia, czy w sytuacji przejęcia spółki korzystającej ze zwolnienia z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przysługuje mu prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych zezwoleń, z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia oraz dyskontowania bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne zezwolenia.
We wniosku o wydanie interpretacji Wnioskodawca - A. przedstawiła następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest dużym przedsiębiorcą zajmującym się produkcją odkuwek matrycowych i na podstawie zezwoleń z [...] maja 1998r., [...] maja 2014r. i [...] czerwca 2014r. prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej SSE).
Jednocześnie na terenie tej samej SSE, na podstawie zezwolenia z [...] stycznia 2008r. działalność gospodarczą prowadzi Spółka z o.o., która jest powiązana z Wnioskodawcą. Spółka w ramach działalności gospodarczej wykonuje czynności polegające na obróbce metali i nakładaniu powłok na metale oraz na obróbce mechanicznej elementów metalowych. Usługi te są komplementarne względem działalności Wnioskodawcy i pozwalają na oferowanie przez niego bardziej zróżnicowanych produktów, będących przy tym lepiej dostosowanych do potrzeb jego klientów.