Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 6 kwietnia 2016 r., sygn. II SA/Gd 728/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Wanda Antończyk Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Górska Sędzia WSA Janina Guść (spr.) Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Katarzyna Gross po rozpoznaniu w dniu 6 kwietnia 2016 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi Stowarzyszenia z siedzibą w S. na decyzję A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą [...] z dnia 18 listopada 2015 r., nr [...] w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

A. wniosło skargę na decyzję B. z dnia 18 listopada 2015 r. utrzymującą w mocy decyzję tego podmiotu z dnia 6 listopada 2015 r. o odmowie udostępnienia informacji publicznej.

Zaskarżoną decyzję wydano w następujących okolicznościach:

A. wystąpiło do B. o udostępnienie informacji publicznej, poprzez podanie imion i nazwisk pracowników Spółki. Z prowadzonej przez strony korespondencji wynika, że celem wnioskodawcy było sprawdzenie, kto jest zatrudniony w Spółce, w szczególności czy w Spółce są zatrudnieni radni, urzędnicy, członkowie rady nadzorczej lub ich rodziny.

Decyzją z dnia 6 listopada 2015 r. B. odmówiła udostępnienia żądanej informacji.

W uzasadnieniu decyzji wskazano, że A. złożyło wniosek o udostępnienie informacji publicznej, domagając się w punkcie 2 wniosku udostępnienia listy osób zatrudnionych w Spółce. Na żądanie wnioskodawcy przesłano mu informacje dotyczące ilości osób zatrudnionych w Spółce w rozbiciu na etaty i poinformowano o tym, jak wygląda zatrudnienie w poszczególnych pionach organizacyjnych Spółki (w rozbiciu na kierowców, pracowników warsztatu, stanowiska administracji i pozostałych pracowników.) W dniu 20 października wnioskodawca wniósł o sprecyzowanie informacji poprzez podanie imiennej listy pracowników Spółki.

B. wskazała, że imię i nazwisko są danymi osobowymi w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1128). Są one podstawowymi danymi identyfikującymi osobę fizyczną, a ich połączenie z informacją dotyczącą miejsca zatrudnienia pozwala na łatwą i pewną identyfikację osoby fizycznej. Powołując się na art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.), Spółka stwierdziła, że prawo do informacji publicznej podlega ograniczaniu ze względu na prywatność osoby fizycznej, ograniczenie to nie dotyczy wyłącznie informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, natomiast jest uzasadnione w przypadku danych identyfikujących tożsamość wszystkich szeregowych pracowników Spółki, którzy nie upoważnili zakładu pracy do podawania ich danych osobowych osobom trzecim. Spółka wskazała, że w przypadku udostępniania informacji publicznej ochrona danych osobowych uzasadnia anonimizację udostępnianych dokumentów, w tym przypadku zanonimizowaniu musiałby ulec cały dokument w postaci listy pracowników spółki, nie zawierałby on zatem żądanej przez wnioskodawcę treści.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00