Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 marca 2016 r., sygn. III SA/Wa 961/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz, Sędziowie sędzia WSA Małgorzata Długosz - Szyjko, (sprawozdawca ), sędzia WSA Beata Sobocha, Protokolant referent stażysta Agnieszka Cudna, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 lutego 2016 r. sprawy ze skargi V. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dawniej: V. Sp. z o.o.) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 12 grudnia 2014 r. nr IPPP1/443-1138/14-4/MP w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
V. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (zwana dalej: "Skarżącą" lub "Spółka") zwróciła się do Ministra Finansów z wnioskiem z dnia 29 września 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku ustawy o podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku Skarżąca przedstawiła opisany poniżej stan faktyczny wskazując, iż:
Funkcjonuje w ramach międzynarodowej grupy kapitałowej oraz jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jej działalność obejmuje import i sprzedaż na polskim rynku samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz sprzedaż usług serwisowych pod marką należącą do grupy. Zajmuje się bezpośrednią sprzedażą przedmiotowych towarów i usług na rzecz użytkowników końcowych we własnym salonie dealerskim oraz prowadzeniem sprzedaży za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej, w ramach której działają niezależne podmioty - autoryzowani przez Spółkę dealerzy, gdzie spełnia rolę tzw. krajowej spółki sprzedażowej. Wyjaśniła, że podstawową funkcją takiego podmiotu jest wspieranie dealerów w danym kraju. Zaznaczyła, że jest usługodawcą odpowiedzialnym za zarządzanie lokalną siecią dealerów zapewniającą badania lokalnego rynku, monitoring rozwoju konkurencji oraz realizację strategii marki i programów marketingowych opracowanych w ramach istniejącej grupy. W ramach tego procesu Spółka oferuje dealerom szereg towarów (przede wszystkim akcesoriów marketingowych), usług szkoleniowych oraz usług związanych z utrzymaniem systemów informatycznych i prowadzeniem działań marketingowych. Zasadnicza część usług jest nabywana przez Spółkę od spółek działających w ramach grupy i w dalszej kolejności odsprzedawana poszczególnym dealerom.