Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 3 marca 2016 r., sygn. II SA/Sz 1060/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stefan Kłosowski, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Gebel,, Sędzia WSA Katarzyna Sokołowska (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Joanna Białas-Gołąb, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 marca 2016 r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automatach poza kasynem gry oddala skargę.

Uzasadnienie

W wyniku przeprowadzonej w dniu [...] r. kontroli, funkcjonariusze Sekcji Dozoru Celnego w Ś. ujawnili w należącym do I. R. sklepie spożywczym, mieszczącym się w L. przy [...], iż w lokalu znajdują się włączone do eksploatacji 3 urządzenia do gier o nazwie [...], m.in. automat [...]. Ustalono, że właścicielem jednego z zatrzymanych automatów ([...]) jest Spółka A.

W trakcie kontroli przeprowadzono eksperyment polegający na uruchomieniu automatu, który zasilono czterema monetami o nominale [...]zł każda. Funkcjonariusz rozegrał kilka gier, których przebieg wskazywał, że mają one charakter losowy. Ustalono również, że automat dokonuje wypłaty wygranych pieniężnych. Czynności zostały przeprowadzone w obecności właścicielki lokalu - I. R.

Zabezpieczony automat został poddany badaniu biegłego sądowego - A. C., który w opinii z dnia [...] r. stwierdził, że aby rozegrać grę automat należy zasilić środkami. Środki pieniężne przeliczane są na punkty kredytowe niezbędne do rozgrywania gier, wg przelicznika 1 zł - 10 punktów kredytowych. Celem gry jest zdobywanie punktów wyświetlanych na liczniku "kredyt". Po uruchomieniu wybranej gry rozpoczyna się samoczynny, niezależny od grającego proces zatrzymywania się bębnów trwający ok 0,5 s. Na uzyskany końcowy wynik - układ bębnów grający nie ma żadnego wpływu, wynik ten jest dla grającego nieprzewidywalny. Koniec gry ma miejsce jeżeli grający przegra wszystkie wykupione

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00