Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 10 marca 2016 r., sygn. III SA/Po 54/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia WSA Mirella Ławniczak Sędziowie WSA Marzenna Kosewska WSA Marek Sachajko (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Janusz Maciaszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 marca 2016 r. przy udziale sprawy ze skargi [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2015 r. Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] czerwca 2015 r., nr [...], [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w [...] nałożył na [...] karę pieniężną w wysokości 20.000,00 zł.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w dniu [...] marca 2015 r. rozpoczęto czynności kontrolne w przedsiębiorstwie [...] PHU. Podstawę przeprowadzenia kontroli stanowiło upoważnienie nr [...] udzielone przez [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w dniu [...] marca 2015 r. W dniu rozpoczęcia kontroli przedsiębiorstwo reprezentował [...], który nie wskazał osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorstwa podczas ewentualnej nieobecności przedsiębiorcy. Kontroli podlegały regulacje prawne dotyczące przestrzegania norm prowadzenia pojazdów, odpoczynków i przerw w jeździe oraz zasad używania urządzeń rejestrujących, kart kierowców oraz wykresówek. Sprawdzono również kwalifikacje kierowców oraz czy przedsiębiorstwo posiada uprawnienia do wykonywania przewozu drogowego rzeczy zgodnie z ustawą o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 t.j. ze zm.).

Zakres kontroli obejmował okres od marca 2014 r. do marca 2015 r.

Organ wskazał, że w toku kontroli stwierdzono następujące naruszenia:

- lp. 5.1. przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu - 5.1.1. - o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz lp. 5.1.2. - za każdą następną rozpoczętą godzinę;

- lp. 5.3. skrócenie dziennego czasu odpoczynku: 5.3.1. - o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz lp. 5.3.2. - za każdą następną rozpoczętą godzinę,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00