Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Kielcach z dnia 22 lutego 2016 r., sygn. II SAB/Ke 4/16

Odrzucenie skargi

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach, w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal po rozpoznaniu w dniu 22 lutego 2016r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi M. M. na bezczynność Komendanta Powiatowego Policji w przedmiocie rozpoznania wezwania do usunięcia naruszenia prawa p o s t a n a w i a : odrzucić skargę.

Uzasadnienie

W dniu 16 grudnia 2015r. (data wpływu do organu) M. M. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargę na bezczynność Komendanta Powiatowego Policji "w przedmiocie nierozpoznania w sposób prawem przewidziany mojego wezwania o usunięcia naruszenia prawa" z dnia 20 listopada 2015r. "w związku z zajmowaniem przez moją osobę stanowiska zastępcy dyżurnego Komendy Powiatowej Policji od 1 stycznia 2007r., gdzie do chwili obecnej wbrew ustawowemu obowiązkowi nie została wydana konstytutywna decyzja administracyjna o zmianie stosunku służbowego, oraz na podstawie art. 106 ustawy o Policji zarządzenia do wypłaty wraz z odsetkami ustawowymi różnicy należności ze stanowiska zastępcy dyżurnego z mocy przepisów prawa przepisanych, a świadczeń faktycznie wypłacanych mojej osobie" (K-I-1). Odnosząc się do negatywnego załatwienia przez organ ww. wezwania - pismem z dnia 27 listopada 2015r. - skarżący wskazał na zakwestionowanie jego prawa domagania się dopełnienia działań, czynności, jak i ewentualnie wydania konstytutywnego orzeczenia w zakresie uznania administracyjnego zmiany stosunku służbowego w zakresie stanowiska służbowego oraz w powiązaniu zmiany składników uposażenia zasadniczego w oparciu o nakaz z art. 106 ustawy o Policji. W tym zakresie M. M. powołał się na stanowisko organu kontroli i nadzoru, który " jednoznacznie wskazał, że w zakresie sprawy nie zachodzi bezczynność organu - wobec braku toku postępowania administracyjnego, gdzie równocześnie, w świetle okoliczności faktycznych z akt osobowych i przywołanego dla potrzeb wezwania orzecznictwa sądowego, tok postępowania w sprawie zmiany stosunku służbowego nie był wymagalny, a jedynie wynikał wprost z unormowań prawa materialnego, których organ odmawia dopełnienia".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00