Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 12 stycznia 2016 r., sygn. II SAB/Ol 69/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Hanna Raszkowska Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 stycznia 2016r. sprawy ze skargi A. P. na bezczynność Marszałka Województwa w udostępnieniu informacji publicznej I. zobowiązuje Marszałka Województwa do rozpoznania pkt 1 wniosku skarżącego z dnia "[...]". - w terminie 14 dni; II. orzeka, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; III. zasądza od Marszałka Województwa na rzecz skarżącego kwotę 100 zł (sto złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] r. A. P. zwrócił się do Urzędu Marszałkowskiego w O. z wnioskiem o udzielenie informacji publicznej w zakresie: 1. kopii kart drogowych pojazdu o numerze rejestracyjnym [...] za miesiące maj, czerwiec, lipiec, sierpień bieżącego roku; 2. kopii faktur lub innego dokumentu stwierdzającego tankowanie pojazdu wymienionego w pkt 1 wniosku (miejsce tankowania, ilość paliwa, koszt) za okres maj, czerwiec, lipiec, sierpień bieżącego roku; 3. kopii umów o dzieło lub zleceń lub innych form umów zawartych z "[...]" za rok 2013, 2014 i 2015.

Pismem z dnia [...] r. Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim w O. poinformował, że Urząd nie posiada żadnych umów zawartych z "[...]" w latach 2013, 2014 i 2015. Następnie w uzupełnieniu tej odpowiedzi pismem z dnia [...] r. Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim w O. wyjaśnił, że karty drogowe pojazdów służbowych nie są informacją publiczną i w związku z powyższym nie zostaną udostępnione. Powołał się przy tym na wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 21 sierpnia 2013r. w sprawie o sygnaturze I OSK 681/13, w którym stwierdzono, że karty drogowe znajdujące się w posiadaniu organu stanowią dokumenty o charakterze wewnętrznym, bowiem nie zawierają danych publicznych i tym samym nie stanowią informacji publicznej. Karty drogowe dotyczą wyłącznie kwestii organizacji pracy w zakresie rozliczania czasu pracy pracowników uprawnionych do używania pojazdów służbowych przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych związanych z wyjazdami służbowymi i delegowaniem do pracy poza siedzibę urzędu. Są więc podstawą do powierzenia pracownikowi samochodu służbowego i mogą mieć jedynie znaczenie w sprawie odpowiedzialności materialnej pracownika za powierzone mienie. Mają wyłącznie walor organizacyjny i porządkowy, nie są załączane do akt sprawy, a są wyłącznie narzędziem pracodawcy w zakresie kierowania wykonywaniem pracy przez pracownika, ściśle skorelowanym z poleceniem służbowym (poleceniem wyjazdu służbowego). Karty drogowe nie są dokumentami sporządzonymi i podpisanym przez funkcjonariusza publicznego, gdyż zostają sporządzone przez pracowników w ramach pełnienia czynności służbowych i jako dokumenty wewnętrzne nie są skierowane do podmiotów zewnętrznych. Nie stanowią więc informacji publicznej. Natomiast do pisma dołączono kopie faktur za zakup paliwa do pojazdu służbowego o numerze rejestracyjnym [...], w miesiącach maj, czerwiec, lipiec, sierpień bieżącego roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00