Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2015 r., sygn. III SA/Wr 386/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Strzebinczyk (sprawozdawca), Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska, Katarzyna Borońska, , Protokolant starszy sekretarz sądowy Monika Tarasiewicz, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 1 grudnia 2015 r. sprawy ze skargi K.W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

I

Decyzją opisaną w sentencji niniejszego wyroku, Dyrektor Izby Celnej we W. (dalej: "Dyrektor IC") - po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez skarżącego (dalej również: "strona" bądź "zainteresowany") od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w L. (dalej: "Naczelnik UC") z dnia [...] lutego 2015 r. (Nr [...]) o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 5.000 zł za nierejestrowanie (za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego) na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi - utrzymał w mocy pierwszoinstancyjne orzeczenie.

Uzasadniając swoje rozstrzygnięcie, organ wyższego stopnia wyjaśnił, że naruszenie zostało ujawnione podczas kontroli drogowej zespołu pojazdów składającego się z ciągnika samochodowego marki [...] (numer rejestracyjny [...]) oraz przyczepy marki [...] (numer rejestracyjny [...]) na drodze krajowej Nr [...] w miejscowości S., którą funkcjonariusze celni przeprowadzili w dniu [...] października 2014 r. Podmiotem dokonującym przewóz drogowy był prowadzący działalność gospodarczą skarżący.

W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że przedmiotowym zespołem pojazdów wykonywany był przewóz towarów ([...]) do S.. Kierowca - R.J. - zeznał do protokołu przesłuchania, że w bazie w B. podpiął magnes pod impulsator skrzyni biegów w celu nierejestrowania swojej aktywności do granicy Polski (magnes został protokolarnie zatrzymany przez kontrolujących). Uczynił tak, by w ciągu dopuszczalnego czasu dojechać do S.. Kierowca podpisał bez uwag zarówno protokół kontroli, jak i załącznik do niego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00