Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 23 grudnia 2015 r., sygn. IV SA/Wa 2956/15

Wstrzymanie wykonania aktu

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Agnieszka Wójcik po rozpoznaniu w dniu 23 grudnia 2015 r. na posiedzeniu niejawnym wniosku [...] sp. z o.o. z siedzibą w M. o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji w sprawie ze skargi [...] sp. z o.o. z siedzibą w M. na decyzję Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu w [...] z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji postanawia: odmówić wstrzymania wykonania zaskarżonej decyzji.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] decyzją z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] utrzymało w mocy własną decyzję z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] stwierdzającą nieważność decyzji Starosty P. z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] o wydaniu [...] sp. z o.o. z siedzibą w M. zezwolenia na przetwarzanie odpadów o kodzie 19 08 05 (ustabilizowane komunalne osady ściekowe), w P. przy ul. [...].

Na powyższą decyzję z dnia [...] lipca 2015 r. [...] sp. z o.o. z siedzibą w M. wniosła za pośrednictwem organu skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, w której zawarty został wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. W uzasadnieniu wniosku podniesiono, że na podstawie zezwolenia na przetwarzanie odpadów została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w [...], na podstawie której przetwarzane są komunalne osady ściekowe. Z jednej strony umowa ta jest gwarancją wykonania przez gminę ustawowego obowiązku przetwarzania odpadów komunalnych. Umowa taka nie została podpisana z innym podmiotem, a więc w przypadku wyeliminowania z obrotu prawnego powyższego zezwolenia w trybie stwierdzenia nieważności, nie będzie mógł zostać realizowany ustawowy obowiązek gminy. Z drugiej strony umowa ta przewiduje kary umowne dla Spółki za niewywiązywanie się z obowiązku przetwarzania osadów ściekowych. Skarżąca oświadczyła ponadto, że brak wynagrodzenia dla Spółki za przetwarzanie osadów ściekowych będzie skutkował znacznym pogorszeniem sytuacji finansowej Spółki, co z pewnością wpłynie na zwolnienie części pracowników. Zdaniem skarżącej, powyższe okoliczności nie tylko wskazują na prawdopodobieństwo wyrządzenia znacznej szkody, ale również - w świetle utraty zezwolenia przez Spółkę - wskazują na ponoszenie przez nią szkody już od dnia odbioru ostatecznej decyzji eliminującej z obrotu prawnego powyższe zezwolenie. W ocenie Spółki społeczno-gospodarcze skutki przemawiają również za tym, by do czasu wydania przez sąd prawomocnego rozstrzygnięcia w sprawie, kwestionowane zezwolenie pozostało w obrocie prawnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00