Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 16 grudnia 2015 r., sygn. I SA/Go 285/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alina Rzepecka Sędziowie Sędzia WSA Jacek Niedzielski Sędzia WSA Barbara Rennert (spr.) Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Głowacka po rozpoznaniu w dniu 16 grudnia 2015 r. na rozprawie sprawy ze skargi A.K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2011 r. 1. Uchyla zaskarżoną decyzję. 2. Zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 5117 złotych (pięć tysięcy sto siedemnaście) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 3 czerwca 2015 r. A.K. złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z [...] kwietnia 2015 r. nr [...], uchylającą w całości decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego z [...] stycznia 2015 r. nr [...] i określającą skarżącej w podatku od towarów i usług zobowiązanie podatkowe za następujące miesiące 2011r.: styczeń - 3.886 zł, luty - 2.624 zł, marzec - 10.772 zł, kwiecień - 8.737 zł, maj - 4.032 zł, czerwiec - 9.927 zł, lipiec - 10.133 zł, sierpień - 8.169 zł, wrzesień - 7.412 zł, październik - 8.012 zł, listopad - 5.811 zł i grudzień - 8.865 zł.

Rozstrzygnięcia organów zapadły w następującym stanie faktycznym:

W maju 2012 r. pracownicy Urzędu Skarbowego, na podstawie upoważnienia Naczelnika tego Urzędu, przeprowadzili kontrolę podatkową skarżącej w zakresie prawidłowości rozliczeń podatku od towarów i usług za lata 2009 - 2011. W sporządzonym z tej kontroli protokole wskazali, że skarżąca prowadziła w latach 2009 i 2011 działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży tkanin i ich produktów pochodnych, a także świadczenia usług w zakresie wystroju wnętrz i sprzedaży produktów własnego wyrobu (firany, zasłony, wizualizacje). W 2009 r. działalność była prowadzona w 2 punktach handlowych - w [...]. Punkt w [...] został zlikwidowany w grudniu 2009 r. Sprzedaż była prowadzona w obrocie rachunkowym i bezrachunkowym, którą ewidencjonowano przy pomocy kas fiskalnych w obu punktach handlowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00