Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 10 listopada 2015 r., sygn. I SA/Po 577/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Wolna-Kubicka Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Protokolant: ref. staż. Karolina Samolczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 listopada 2015 r. sprawy ze skargi Miasta i Gminy K. na postanowienie Ministra Finansów działającego przez organ upoważniony Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] stycznia 2015 roku Nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] sierpnia 2014 r. Miasto i Gmina K. (dalej zwana wnioskodawczynią lub skarżącą) złożyła wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnień organu podatkowego do określenia wysokości obrotu na podstawie art. 32 ustawy o podatku od towarów i usług.

We wniosku o wydanie interpretacji przedstawiono opis zdarzenia przyszłego, w którym to skarżąca jako zarejestrowany podatnik VAT, realizuje projekt inwestycyjny pod nazwą - "[...]", w ramach którego na terenie wnioskodawczyni ma m. in. powstać sala sportowa. Do chwili złożenia wniosku o wydanie interpretacji skarżąca poniosła na realizację ww. projektu wydatki związane z zakupem dokumentacji projektowej. Wyjaśniono przy tym, że w chwili złożenia wniosku rozpoczynają się prace budowlane.

Wnioskodawczyni wskazała ponadto, że w związku z zakupioną usługą obsługi prawnej otrzymała od podmiotu zewnętrznego świadczącego usługi doradcze raport m.in. w zakresie możliwych sposobów wykorzystania lub przekazania efektów przedmiotowej inwestycji, tj. odnośnie budowy w/w sali sportowej. W związku z treścią raportu skarżąca podjęła decyzję o wdrożeniu rozwiązania, w ramach którego W. w K. - będące zakładem budżetowym skarżącej, zarejestrowanym jako oddzielny podatnik VAT - wykorzystywałby salę sportową w oparciu o porozumienie, na podstawie którego wnioskodawczyni udostępni w/w zakładowi salę sportową za wynagrodzeniem. Wyjaśniono przy tym, że porozumienie zostanie przy tym zawarte z momentem oddania sali sportowej do użytkowania. W rezultacie na podstawie wskazanego porozumienia skarżąca zamierza pobierać z tego tytułu wynagrodzenie od swojego zakładu. Omawiane porozumienie potwierdzi przy tym prawo zakładu do użytkowania sali sportowej i pobierania pożytków z tego tytułu. Wnioskodawczyni wyjaśniła przy tym, że zamiar zawarcia porozumienia znajdzie potwierdzenie w treści zawartego pomiędzy nią a jej zakładem listu intencyjnego, potwierdzającego zamiar zawarcia umowy, a tym samym wykorzystania sali sportowej do czynności opodatkowanych. Skarżąca wskazała przy tym, że zamierza wystawić na swój zakład fakturę VAT z zastosowaniem podstawowej stawki podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00