Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 16 października 2015 r., sygn. III SA/Wr 617/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marcin Miemiec, Sędziowie sędzia WSA Magdalena Jankowska-Szostak, sędzia WSA Małgorzata Malinowska-Grakowicz, (sprawozdawca), Protokolant sekretarz sądowy Paulina Białkowska, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 16 października 2015 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. we W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automacie poza kasynem gry oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją, opisaną w sentencji niniejszego wyroku, Dyrektor Izby Celnej we Wrocławiu, po rozpatrzeniu odwołania strony skarżącej, utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr -[...], nakładającą na stronę skarżącą karę pieniężną w kwocie 12.000 zł za urządzanie gier na automacie poza kasynem gry.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia wskazano, że w dniu [...] kwietnia 2014r., na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2013 r. poz. 1404), funkcjonariusze Urzędu Celnego we W. przeprowadzili kontrolę w punkcie: [...] przy ul. J. [...] we W. (z przeprowadzonych czynności sporządzony został protokół nr [...]), w zakresie przestrzegania przepisów prawa regulujących urządzanie i prowadzenie gier hazardowych. W lokalu znajdowało się urządzenie do gier o nazwie [...] nr [...], które stanowiło własność strony skarżącej, zgodnie z umową najmu/podnajmu powierzchni w lokalu użytkowym zawartą w dniu [...] marca 2014 r. Urządzenie to włączone było do sieci elektrycznej, było sprawne techniczne i dostępne dla klientów.
Kontrolujący rozegrali gry kontrolne na automacie. Przeprowadzony eksperyment wykazał, iż cechy psychomotoryczne gracza, w tym zdolności manualne i umiejętności grającego poprzez każdorazowe wciskanie klawisza START/STOP nie mają żadnego wpływu na przebieg rozgrywanych gier, toczą się poza wolą gracza, sterowane przez program sterujący komputera urządzenia.