Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 października 2015 r., sygn. IV SA/Wa 1165/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Sękowska, Sędziowie sędzia WSA Jakub Linkowski (spr.), sędzia WSA Tomasz Wykowski, Protokolant st. sekr. sąd. Piotr Iwaszek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 października 2015 r. sprawy ze skargi M. Sp. j. W. K. i J. L. na decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia [...] lutego 2015 r. nr [...] w przedmiocie ustalenie odszkodowania oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] czerwca 2014r., znak: [...], Wojewoda [...] orzekł o ustaleniu odszkodowania w wysokości 216.070,00 zł na rzecz M. sp. j. W. K. i J. L. z siedzibą w [...] za przejęcie z mocy prawa na rzecz Skarbu Państwa prawa własności nieruchomości położonej w [...], obręb [...] [...], oznaczonej jako działka nr [...] o pow. 0,0310 ha, przeznaczonej na budowę połączenia kolejowego MPL "[...]" z [...], odcinek [...]" oraz o powiększeniu wysokości ustalonego odszkodowania o kwotę 10.803,50 zł stanowiącą 5% wartości nieruchomości z tytułu wcześniejszego jej wydania, a także zobowiązał P. S.A. do wypłaty odszkodowania w terminie 14 dni od dnia, w którym ww. decyzja stanie się ostateczna. Decyzja wydana została na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym oraz art. 132 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Od powyższej decyzji odwołanie do Ministra Infrastruktury i Rozwoju złożyła M. sp. j. W. K. i J. L. z siedzibą w [...], zarzucając nieprawidłowe ustalenie kwoty należnego odszkodowania, poprzez niedoliczenie do kwoty odszkodowania podatku VAT w wysokości 23%.
Po rozpatrzeniu odwołania Minister Infrastruktury i Rozwoju decyzją z dnia [...] lutego 2015r. nr [...], NK: [...] utrzymał w mocy decyzję Wojewody [...] z dnia [...] czerwca 2014r.
Organ naczelny w uzasadnieniu swojej decyzji wskazał, że w myśl z art. 9s ust. 3 ustawy z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2013r., poz. 1596 ze zm.), nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, o których mowa w ust. 2, stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej stała się ostateczna.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right