Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 października 2015 r., sygn. VI SA/Wa 1831/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas (spr.) Sędzia NSA Zdzisław Romanowski Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 października 2015 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. z siedzibą w B. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] w przedmiocie nakazania zaprzestania prowadzenia niedozwolonej reklamy apteki oraz nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] maja 2015 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny działając na podstawie art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 oraz art. 115 pkt 4, art. 94a ust. 1, art. 129b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.) dalej pf. oraz art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) dalej k.p.a. po rozpatrzeniu odwołania złożonego przez stronę -

A. sp. z o.o. w B. (skarżąca/strona) od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] grudnia 2014 r., znak: [...], wydanej w przedmiocie naruszenia przez przedsiębiorcę - A. sp. z o.o. ogólnodostępną "[...]", zlokalizowaną w R. przy ul. R. zakazu reklamy aptek zawartego w art. 94a ust. 1 pf., poprzez kolportowanie materiałów w postaci gazetek reklamowych zawierających ofertę produktów leczniczych oraz suplementowi diety dostępnych w aptece oraz jej działalności, nakazania zaprzestania jej prowadzenia, nad rygoru natychmiastowej wykonalności i nałożenia na przedsiębiorcę A. sp. z o.o., z siedzibą w B. kary pieniężnej w wysokości 20.000,00 zł utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

Do wydania przedmiotowej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu [...] maja 2014 r. [...] Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wszczął z urzędu postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie czy doszło do naruszenia zakazu reklamy apteki ogólnodostępnej i jej działalności określonego w art. 94a ust. 1 pf., zawiadamiając o tym stronę postępowania. Następnie strona, pismem z dnia [...] maja 2014 r. ustosunkowała się do zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego. Wskazała, że wydawane gazetki "Czas na wzmocnienie" oraz "Dla pacjentów po 60 roku życia informator o cenach leków bez recepty i suplementów diety" dotyczą produktów sprzedawanych w jej aptece i stanowią informację o cenach asortymentu dostępnego w aptece. Ponadto stwierdzono, że gazetki są kolportowane wyłącznie wewnątrz lokalu apteki, nie stanowią jej reklamy, której wyznacznikiem jest publiczny charakter. Strona wyjaśniła również, że zauważone przez organ logo "Programu 60+" (który nie funkcjonuje) jest tylko nazwą danego produktu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00