Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 28 października 2015 r., sygn. II SA/Ke 863/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian,, Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Protokolant Magdalena Niźnik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 października 2015 r. sprawy ze skargi P. K. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia 3 sierpnia 2015 r. znak: [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 3 sierpnia 2015 r. znak: [...], Wojewoda stwierdził, na podstawie art. 79 Ustawy z dnia 5 marca 1998 r. o samorządzie powiatowym, nieważność uchwały Rady Powiatu w K. z dnia 29 czerwca 2015 r. nr [...] w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Powiatu w K. M. G. zatrudnionym w M.

W uzasadnieniu uchwały Rada Powiatu podała, że Burmistrz Miasta i Gminy K. wystąpił o wyrażenie zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym w trybie art. 22 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym. Burmistrz uzasadnił swój wniosek utratą zaufania do radnego spowodowaną spadkiem dynamiki dochodów z działalności podstawowej oraz planowaną reorganizacją obsługi gminnych obiektów sportowych. Rada Powiatu stwierdziła, że rozwiązanie stosunku pracy z radnym nie jest związane z wykonywaniem przez niego mandatu radnego. Przytoczyła stanowisko radnego, który na sesji Rady Powiatu zakwestionował okoliczności podane we wniosku Burmistrza.

Wojewoda stwierdzając nieważność przedmiotowej uchwały wyjaśnił, że Rada Powiatu w uzasadnieniu uchwały w żaden sposób nie wskazała ani nie zbadała, czy zarzuty Burmistrza (pracodawcy) są zasadne, ani też nie ustaliła czy z powodu słabości zarządzania faktycznie spadła dynamika przychodów z działalności podstawowej, przyjmując wprost zarzuty płynące z wniosku pracodawcy. Uzasadnienie uchwały stanowi więc w istocie powielenie wniosku Burmistrza.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00