Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 września 2015 r., sygn. VI SA/Wa 290/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędziowie Sędzia WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz (spr.) Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Protokolant st. sekr. sąd. Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 września 2015 r. sprawy ze skargi H. P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę w całości

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego (w skrócie: GITD) decyzją

z dnia [...] marca 2014 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 127 § 3 w zw. z art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013, poz. 267 z późn. zm.), dalej: k.p.a., art. 13 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 13k ust. 1 pkt 1, ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260 z późn. zm.), dalej: u.d.p., oraz załącznika nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 marca 2011r. w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 1263 z późn. zm.), dalej: rozporządzenie z 22 marca 2011 r., art. 50 pkt 1 lit. j, art. 51 ust. 6 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zm.), dalej: u.t.d., po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy utrzymał w mocy swoją decyzję z dnia [...] maja 2014 r., nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 3.000 zł na H. P.(dalej: skarżący).

Do wydania powyższej decyzji doszło w oparciu o następujące ustalenia:

W dniu [...] maja 2013 r. o godz. [...] na odcinku drogi krajowej nr [...] w miejscowości C. zatrzymany został do kontroli zespół pojazdów składający się z pojazdu marki [...] o nr rej. [...] (dopuszczalna masa całkowita - dalej: DMC - pojazdu 18.000 kg) oraz naczepy marki [...] o nr rej. [...] (DMC naczepy 34.000 kg) kierowany przez skarżącego. Zatrzymany do kontroli zespół pojazdów został przeskanowany przez skaner urządzenia kontrolnego znajdującego się na wyposażeniu mobilnej jednostki kontrolnej Inspekcji Transportu Drogowego (nr rej. [...]). Podczas skanowania powyższego zespołu pojazdów skaner uzyskał odpowiedź TIR w zakresie opłaty za pojazd powyżej 12 t. Skanowanie odbyło się na płatnym odcinku drogi pomiędzy B. (K.) - C. - B. (granica państwa). Po zatrzymaniu pojazdu stwierdzono, że w kontrolowanym zespole pojazdów znajdowało się urządzenie elektroniczne służące do pobierania opłat za przejazd po płatnych odcinkach dróg do pobierania o numerze [...]. Po naciśnięciu przycisku kontrolnego urządzenia emitowało ono jeden zielony sygnał "X". Po sprawdzeniu w systemu centralnego uzyskano informację o przejeździe w dniu [...] maja 2013 r. o godzinie [...] pojazdu marki [...] o nr rejestracyjnym [...] pod bramownicą nr [...] na autostradzie [...] na odcinku węzeł B. - węzeł K. bez uiszczenia opłaty elektronicznej z powodu braku środków na koncie pre-pay. Jednocześnie na podstawie wykresówki ustalono, że przedmiotowym pojazdem w chwili zarejestrowania incydentu kierował skarżący.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00