Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 22 września 2015 r., sygn. II SA/Op 300/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Naumowicz Sędziowie Sędzia WSA Ewa Janowska Sędzia NSA Jerzy Krupiński (spr.) Protokolant St. sekretarz sądowy Joanna Szyndrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2015 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 maja 2015 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez A Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w [...], zwaną dalej Spółką, jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 maja 2015 r., nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej: ŚWITD) z dnia 1 października 2014 r., nr [...], o nałożeniu na Spółkę kary pieniężnej w wysokości 1500 zł za naruszenie skrócenia dziennego czasu odpoczynku kierowcy J. M.

Z przedłożonych Sądowi akt administracyjnych wynika następujący stan faktyczny:

W dniu 31 lipca 2014 r. na autostradzie A4 w [...] przeprowadzono kontrolę autobusu marki Daimlerchrysler o nr rej. [...], którym kierował J. M., wykonujący w imieniu Spółki krajowy transport drogowy osób - przewóz okazjonalny grupy pasażerów z [...] do [...]. W trakcie przeprowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono, w oparciu o dane cyfrowe pobrane z karty kierowcy, że w dniu 18 lipca 2014 r. o godzinie 10.37 rozpoczął się 24 godzinny okres rozliczeniowy, w ciągu którego kierowca powinien odebrać minimum 9 godzinny nieprzerwany odpoczynek. W okresie tym kierowca odebrał jednak jedynie 1 godzinę i 23 minuty nieprzerwanego odpoczynku, tj. od godz. 9.14 do godz. 10.37 dnia 19 lipca 2014 r., co oznacza, iż skrócił on dzienny odpoczynek o 7 godzin i 37 minut. Dodatkowo podczas kontroli kierowca nie okazał wydruku cyfrowego uzasadniającego odstąpienie od przestrzegania norm czasu prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw lub odpoczynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00