Wyrok WSA w Krakowie z dnia 22 września 2015 r., sygn. I SA/Kr 1246/15
|Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie | w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek, Sędzia: WSA Piotr Głowacki, Sędzia: WSA Waldemar Michaldo (spr.), Protokolant: sekr. sąd. Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2015 r. sprawy ze skargi Gminy M. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia 26 maja 2015 r. Nr [...] do [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od stycznia do grudnia 2009 r. I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji, II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 13 154 zł (trzynaście tysięcy sto pięćdziesiąt cztery złote).
Uzasadnienie
W dniu 24 listopada 2014 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego wydał decyzję znak: [...] określającą Gminie nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym za miesiące od stycznia do grudnia 2009 r.
W uzasadnieniu decyzji organ stwierdził, że złożone przez Gminę korekty deklaracji VAT-7 zawierają nieprawidłowości polegające na:
- wykazaniu sprzedaży i podatku należnego według stawki 22% w nieprawidłowych miesiącach tj.:
za maj 2009 r. kwotę netto 1.180,33 zł VAT 259,67 zł (kwota ta powinna być wykazana w deklaracji za miesiąc luty 2009 r.),
za sierpień 2009 r. kwotę netto 286,89 zł VAT 63,11 zł (kwota ta powinna być wykazana w deklaracji za miesiąc lipiec 2009 r.),
- niewykazaniu obrotu i podatku należnego z wykonywanych przez jednostki budżetowe Gminy czynności opodatkowanych - netto 122.610,27 zł, VAT 22.917 zł,
- zawyżeniu podatku naliczonego poprzez:
odliczenie częściowe podatku naliczonego z faktur, dokumentujących wydatki Gminy związane z ogólnym funkcjonowaniem Urzędu Gminy w 2008 r., w związku z roczną korektą wartości współczynnika struktury sprzedaży - kwota 228.979 zł,
ujęcie po raz drugi podatku naliczonego w kwocie 749,15 zł, wykazanego w deklaracjach pierwotnych,
nienależne odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur, dokumentujących zakupy związane z ogólnym funkcjonowaniem i utrzymaniem jednostek budżetowych Gminy, z uwagi na brak związku dokonanych zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi - 135.298,49 zł,