Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 31 sierpnia 2015 r., sygn. III SA/Gl 1010/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krzysztof Wujek, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz (spr.), Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Protokolant Małgorzata Wasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 sierpnia 2015 r. sprawy ze skargi "A" na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w K. , po rozpatrzeniu odwołania "A" Spółka z o. o. w Warszawie utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. z dnia [...] r. nr [...] wymierzającą spółce karę pieniężną w wysokości [...] zł, z tytułu urządzania gier na automacie Apollo games nr [...] poza kasynem gry.

Podstawą tego rozstrzygnięcia był następujący stan sprawy:

W wyniku kontroli w zakresie przestrzegania przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier hazardowych przeprowadzonej w dniu 21 sierpnia 2013r. przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego w B. ustalono, że w kawiarni [...] w S. , gdzie działalność gospodarczą pod firmą "A" prowadzi Izabela Nowak, urządzane są gry na automatach.

W trakcie kontroli w ww. lokalu stwierdzono włączone do sieci i gotowe do gry dwa automaty, w tym APOLLO GAMES nr [...] . Kontrolujący przeprowadzili oględziny zewnętrzne przedmiotowego urządzenia i ustalili, że wyposażone jest m.in. w: dwa monitory wideo, wrzutnik monet, akceptor banknotów, metalową kuwetę na pieniądze oraz 7 przycisków sterujących. Ponadto, w ramach czynności kontrolnych przeprowadzono eksperyment, w trakcie którego funkcjonariusze ustalili przebieg gier na ww. urządzeniu. Z zapisów zawartych w protokole wynika, m.in. że automat zakredytowano dwoma monetami o nominale 5 zł i uzyskano na monitorze zapis CREDIT 10,00 PLN (ustalając wartość jednego punktu kredytowego 1 zł). Spośród oferowanych gier wybrano grę o nazwie DICE (pod nazwą widniał symbol graficzny przedstawiający kość do gry). Przy ustawionej stawce 0,50 na liczniku BET rozpoczęto rozgrywanie gier za pomocą przycisku START. Naciśnięcie tego przycisku spowodowało wprowadzenie w bardzo szybki ruch czterech bębnów z kolorowymi symbolami, imitowanych na ekranie monitora - bębny zatrzymywały się samoczynnie. Naciśnięcie przycisku START powodowało również pomniejszenie stanu licznika CREDIT o wysokość wybranej stawki. Ponadto za pomocą dotykowego przycisku o nazwie AUTO START uruchomiono gry w trybie automatycznym. Ustalono, że automat bez udziału grającego wprawiał w ruch bębny, które zatrzymywały się w różnych kombinacjach symboli. Automatycznie pobierana była również stawka z udział w grach. W wyniku rozegrania gier uzyskano dwukrotnie wygraną w postaci 1 pkt (1 zł) w wyniku przypadkowego pojawienia się układów czterech symboli graficznych (wyróżnionych na ekranie monitora). Wy grana została automatycznie przypisana do licznika CREDIT. Przy stanie licznika CREDIT 5.00 po naciśnięciu przycisku BACK na ekranie monitora pojawił się komunikat CREDIT 5.00 PAYOUT. Po naciśnięciu przycisku PAYOUT automat dokonał wypłaty monety o nominale 5 PLN, a na ekranie monitora wyświetlił się komunikat o treści m.in. WYPŁATA 5 PLN WYPŁACONO 5 PLN. Ponadto kontrolujący w protokole stwierdzili, że wynik gry na ww. automacie uzależniony jest wyłącznie od przypadku, gdyż prowadzący grę nie decyduje o jej wyniku - układzie samoczynnie zatrzymujących się bębnów z kolorowymi symbolami, co oznacza losowość gry.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00