Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 31 sierpnia 2015 r., sygn. II SA/Gl 136/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Bogucka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Piotr Broda, Sędzia NSA Łucja Franiczek, Protokolant Specjalista Anna Trzuskowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 sierpnia 2015 r. sprawy ze skargi C.H., J.H. i E.B. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z [...] roku, nr [...] Prezydent Miasta B. udzielił zezwolenia na realizację inwestycji drogowej określonej jako "Rozbudowa ulicy [...] w B. na odcinku od skrzyżowania z ulicą [...] do skrzyżowania z projektowaną drogą o nazwie roboczej [...]", jednocześnie zatwierdzając projekt podziału nieruchomości i projekt budowlany. W podstawie prawnej decyzji podano przepis art. 11a ust. 1, 11f i 12 ustawy z 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2013 roku, poz. 887 ze zm., dalej ustawa lub specustawa) oraz art. 28, 33 ust. 1, 34 ust. 4, i 36 ustawy z 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (Dz. U z 2013 r., poz. 1409 ze zm., dalej p.b.). Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

W decyzji ustalono wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, wskazując że inwestycja polega na rozbudowie ulicy [...] stanowiącej drogę gminną klasy D. Zakres budowy obejmuje odcinek od rejonu skrzyżowania z ulicą [...] do skrzyżowania z projektowaną ulicą o nazwie roboczej [...]. Ulica [...] jest drogą powiatową klasy Z, posiadającą nawierzchnię ulepszoną, wyposażoną w obustronne chodniki dla pieszych oraz zjazdy do posesji. Stanowi ona część podstawowego układu komunikacyjnego miasta, posiada liczne skrzyżowania z innymi drogami gminnymi oraz bezzjazdowe skrzyżowanie dwupoziomowe z drogą krajową nr [...] i [...]. Ulice [...] i [...] stanowią drogi gminnej klasy D, posiadają nawierzchnię ulepszoną wyposażoną w zjazdy do posesji i powiązania z istniejącymi drogami wewnętrznymi. W zasadniczej mierze prowadzą ruch o charakterze lokalnym, związany z istniejącą zabudową mieszkaniową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00