Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 19 sierpnia 2015 r., sygn. II SA/Bd 431/15

 

Dnia 19 sierpnia 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Elżbieta Piechowiak Sędziowie: sędzia WSA Jarosław Wichrowski sędzia WSA Małgorzata Włodarska (spr.) Protokolant: asystent sędziego Magdalena Gadecka-Kauczor po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 sierpnia 2015 roku sprawy ze skargi Przedsiębiorstwa G. Sp. z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] lutego 2015 r. nr [...] w przedmiocie zmiany zezwolenia na urządzanie i prowadzenie działalności w zakresie gier na automatach o niskich wygranych oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 23 kwietnia 2014 r. przedsiębiorstwo G. (spółka skarżąca) zwróciło się z wnioskiem do Dyrektora Izby Celnej w T. o zmianę ostatecznej decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia [...] października 2009 r., nr [...], o udzieleniu zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier na automatach o niskich wygranych, poprzez określenie nowego terminu obowiązywania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier na automatach o niskich wygranych na dalsze 6 lat. Uzasadniając wniosek spółka przytoczyła brzmienie art. 253a § 1 Ordynacji podatkowej oraz art. 51 ust. 1 i art. 135 ust. 1 ustawy o grach hazardowych, potwierdzając możliwość zmiany udzielonego zezwolenia. Wskazała ponadto, iż przepis art. 138 ust. 1 ustawy o grach hazardowych, zastrzegający, że zezwolenia udzielone na mocy poprzednio obowiązującej ustawy o grach i zakładach wzajemnych nie mogą być przedłużane, jest przepisem istotnie ograniczającym, a nawet stopniowo uniemożliwiającym prowadzenie gier na automatach o niskich wygranych i dlatego podlega on obligatoryjnej procedurze notyfikacji Komisji Europejskiej zgodnie z art. 8 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. nr 98/34/WE. W obliczu braku rzeczonej notyfikacji, w ocenie skarżącej spółki art. 138 ust. 1 ustawy o grach hazardowych nie może być stosowany przez organy administracji publicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00