Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 22 czerwca 2015 r., sygn. II SA/Gl 1496/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Bogucka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski, Sędzia NSA Ewa Krawczyk, Protokolant specjalista Ewa Jędrasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 czerwca 2015 r. sprawy ze skargi "A" Sp. J. w R. na akt Prezydenta Miasta P. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu 1) stwierdza nieważność zaskarżonego aktu w całości i orzeka, że nie podlega on wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, 2) zasądza od Prezydenta Miasta P. na rzecz skarżącej Spółki kwotę 557 (pięćset pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zarządzeniem z dnia [...] r. nr [...] Prezydent Miasta P. zatwierdził projekt docelowej organizacji ruchu drogowego w ciągu ulicy [...] w P. na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr [...] do skrzyżowania z drogą dojazdową do obiektu Ciepłowni [...]. W podstawie prawnej podano przepis art. 10 ust. 6 i ustawy z 10 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, dalej p.r.d.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729, dalej rozporządzenie). Wydanie zarządzenia było poprzedzone posiedzeniem w dniu [...] r. Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powołanej przez Prezydenta jako organ opiniodawczy w zakresie organizacji ruchu drogowego, w skład którego wchodzi m. in. Naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w P. Plan docelowej organizacji ruchu został sporządzony na mapie w skali 1:1000 i potwierdza, że od skrzyżowania z drogą nr [...] ulica [...] jest zamknięta dla ruchu pojazdów o masie powyżej 3,5 tony. Plan ujawnia istniejące oznakowanie pionowe, istniejące oznakowanie pionowe do likwidacji, projektowane oznakowanie pionowe i projektowane oznakowanie poziome.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00