Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA we Wrocławiu z dnia 7 maja 2015 r., sygn. IV SA/Wr 255/13

Prawo pomocy

 

Ewa Orłowska referendarz sądowy w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu: po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2015 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy z wniosku Z. R. o przyznanie prawa pomocy w zakresie obejmującym zwolnienie od kosztów sądowych i ustanowienie adwokata z urzędu w sprawie ze skargi Z. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania zasiłku okresowego postanawia: I. odmówić przyznania prawa pomocy w zakresie obejmującym ustanowienie adwokata z urzędu, II. umorzyć postępowanie sądowe wszczęte wnioskiem o zwolnienie od kosztów sądowych.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we W. postanowieniem z dnia 13 czerwca 2013 r. zawiesił postępowanie sądowoadministrcyjne.

Naczelny Sąd Administracyjny postanowieniem z dnia 16 października 2013 r. sygn. akt I OW 257/13 wyznaczył WSA w G. do rozpoznania wniosku skarżącego o wyłączenie sędziów WSA we W. i WSA w O.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. zarządzeniem z dnia 19 maja 2014 r., sygn. akt IV SO/Gl 45/13 pozostawił bez rozpoznania wniosek o wyłączenie sędziów WSA we W. i WSA w O.

Pismem z dnia 7 kwietnia 2015 r. skarżący złożył wniosek o ustanowienie adwokata z urzędu i zwolnienie od kosztów sądowych oraz o odroczenie rozprawy wyznaczonej na dzień 29 kwietnia 2015 r. do czasu uprawomocnienia się postanowienia w przedmiocie prawa pomocy. Powołał się na trudną sytuację materialną, brak pracy i dochodów oraz pomocy z MOPS. Dodał, że nie jest w stanie zapanować nad całością toczących się postępowań.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00