Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 maja 2015 r., sygn. IV SA/Wa 733/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Aneta Dąbrowska (spr.), Sędziowie sędzia WSA Anita Wielopolska-Fonfara,, sędzia WSA Wanda Zielińska-Baran, Protokolant ref. staż. Krystyna Stępniak-Urban, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 maja 2015 r. sprawy ze skargi T. P. na postanowienie Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązanie do zagospodarowania odpadów oddala skargę

Uzasadnienie

Główny Inspektor Ochrony Środowiska postanowieniem z [...] listopada 2014 r. - zaskarżonym skargą przez T. P. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie - utrzymał w mocy własne postanowienie z [...] września 2014 r. wzywające wymienionego skarżącego do zagospodarowania odpadów. Stan sprawy przedstawia się następująco: Postanowieniem z [...] września 2014 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska: 1) wezwał T. P. - prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] pod adresem ul. [...] w O. - do zastosowania procedur określonych w art. 24 ust. 3 rozporządzenia Nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów, przez zagospodarowanie odpadu o kodzie 16 01 04* w postaci uszkodzonego pojazdu marki DACIA DUSTER, o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...] oraz odpadów o kodzie 16 01 06 w postaci karoserii pojazdu marki RENAULT o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], a także 13 sztuk fragmentów karoserii pojazdów marki: CITROEN o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], OPEL o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], RENAULT o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], CITROEN o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], RENAULT o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznanej marki o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], RENAULT o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], nieznana marka o numerze identyfikacyjnym nadwozia [...], wysłanych z Francji na terytorium Polski, przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu pojazdów lub punkt zbierania pojazdów, posiadającego decyzję właściwego organu w zakresie gospodarki odpadami, wymaganą w związku z prowadzeniem stacji demontażu pojazdów; 2) wskazał na możliwość wykonania obowiązku określonego w pkt 1 za pośrednictwem przedsiębiorcy posiadającego decyzję właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie punktu zbierania odpadów; 3) określił termin realizacji działań określonych w pkt 1 na 30 dni od daty otrzymania niniejszego postanowienia. Uzasadniając swoje rozstrzygnięcie organ przytoczył okoliczności, które w jego ocenie dowodzą, iż przedmiotowy pojazd, karoseria oraz 13 sztuk fragmentów karoserii stanowią odpady w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, ze zm.). Ponadto organ wyjaśnił, że zgodnie z art. 2 pkt 35a ww rozporządzenia (WE) Nr 1013/2006, międzynarodowe przemieszczenie przedmiotowych odpadów jest przemieszczeniem nielegalnym. Powyższe postanowienie T. P. zaskarżył zażaleniem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00