Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 maja 2015 r., sygn. IV SA/Wa 2597/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Alina Balicka, Sędziowie sędzia WSA Paweł Groński, sędzia WSA Małgorzata Małaszewska-Litwiniec (spr.), Protokolant ref. staż. Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2015 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w B. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] października 2014 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia wymiaru kary biegnącej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie decyzją z dnia [...].10.2014 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska (zwany dalej GIOŚ), po rozpatrzeniu odwołania Przedsiębiorstwa K. Sp. z o.o., B. - utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w L. (zwanego dalej WIOŚ) z dnia [...].04.2014 r. nr [...], ustalającą wymiar kary biegnącej od dnia [...] listopada 2013 r. za magazynowanie odpadów z naruszeniem warunków decyzji Starosty W. z dnia [...].05.2012 r. nr [...], udzielającej zezwolenia na prowadzenie zbierania i transportu odpadów, w następującej wysokości:

1) . 69,48 zł/dobę (słownie złotych: sześćdziesiąt dziewięć 48/100 za dobę) za magazynowanie odpadów o kodzie 170601* - odpady w postaci materiałów izolacyjnych zawierających azbest,

2) . 12 726,95 zł/dobę (słownie złotych: dwanaście tysięcy siedemset dwadzieścia sześć 95/100 za dobę) za magazynowanie odpadów o kodzie 170605*- odpady w postaci materiałów konstrukcyjnych zawierających azbest.

We wniesionym odwołaniu Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa K. Sp. z o.o. J. B. wniósł o odstąpienie od nałożenia kary i uznanie, że działania spółki nie naruszyły w sposób rażący i umyślny warunków decyzji Starosty W.

Wyjaśnił, że podniesione uchybienia dotyczące ogrodzenia i oznakowania terenu tymczasowego magazynowania odpadów, które nie zostały objęte zarządzeniem pokontrolnym są przedmiotem szczególnej troski spółki E.. Przyznał, że teren nigdy nie posiadał stałego ogrodzenia, jednakże wielokrotnie stosowane było ogradzanie i oznakowanie, które jednak systematycznie było niszczone i rozkradane (teren znajduje się w oddaleniu od siedzib ludzkich). Zaznaczył, że zainstalowane zamknięcie wjazdu na teren magazynowania odpadów spowodowało prawie całkowite wyeliminowanie ingerencji osób nieuprawnionych (podrzucanie odpadów, kradzieże piasku).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00