Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 7 maja 2015 r., sygn. II SA/Op 123/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Janowska Sędziowie Sędzia WSA Teresa Cisyk - spr. Sędzia WSA Daria Sachanbińska Protokolant Sekretarz sądowy Mariola Krzywda po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 maja 2015 r. sprawy ze skargi A Spółka z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 30 grudnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Firma - A Sp. z o.o. z siedzibą w [...] (zwana dalej też Spółką) - reprezentowana przez adwokata W. F. - wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu skargę na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 30 grudnia 2014 r., nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 17 czerwca 2014 r., nr [...], nakładającą na skarżącą Spółkę karę pieniężną w wysokości 400 zł za wykonywanie transportu drogowego z naruszeniem przepisów o odpoczynku, tj. skrócenie dziennego czasu odpoczynku.

Skarga został wniesiona w następującym stanie faktycznym:

W dniu 27 maja 2014 r., na autostradzie A-4, w miejscowości [...] uprawniony inspektor zatrzymał do kontroli pojazd marki VOLVO o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o numerze rej. [...]. W momencie kontroli kierowca T. H. wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy w imieniu przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A Sp. z o.o. Pojazdem tym, w momencie kontroli, nie przewożono ładunku. Przeprowadzona natomiast analiza zawartych na karcie kierowcy danych wykazała natomiast, że: w dniu 21 maja 2014 r. kierowca skrócił dzienny czas odpoczynku o 1 godzinę i 29 minut, a w dniu 23 maja 2014 r. skrócił dzienny czas odpoczynku o 53 minuty. Kierowca podczas kontroli nie okazał dokumentu (wykresówki/wydruku/karty dziennej), uzasadniającego odstąpienie od przestrzegania norm czasu prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw lub odpoczynków. Ustalenia z kontroli utrwalono w protokole, w którym stwierdzono, że doszło do naruszeń określonych pod lp. 5.3.1 i 5.3.2 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00