Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 14 maja 2015 r., sygn. II SA/Ke 221/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Teresa Kobylecka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Sebastian Styczeń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 maja 2015r. sprawy ze skargi A. N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem i oszacowaniem pojazdu oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 5 stycznia 2015r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach, po rozpoznaniu odwołania A. N., od decyzji wydanej z upoważnienia Starosty Starachowickiego z dnia 1 września 2014r., orzekającej o ustaleniu i nałożeniu obowiązku zapłaty przez A. N. kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem i oszacowaniem pojazdu marki Volkswagen Transporter, od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi do zakończenia postępowania administracyjnego w wysokości 14676,30 zł - na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 127 § 2 k.p.a. utrzymało w mocy decyzję organu I instancji.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał następujący stan faktyczny i prawny sprawy:

Starosta decyzją z dnia 1 września 2014r. orzekł o nałożeniu na A. N. obowiązku zapłaty kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem i oszacowaniem pojazdu marki Volkswagen Transporter, którego był właścicielem - od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi do zakończenia postępowania administracyjnego, w wysokości 14.676,30zł. Na koszty w tej wysokości złożyły się:

koszty związane z usuwaniem pojazdu (dojazd S.- L. 10 km x 3,00 zł, holowanie L.- S. 10 km x 3,50 zł, załadunek i rozładunek 40,00 zł), opłata za holowanie 105,00 zł netto, tj. ogółem 129,15 zł brutto;

koszty związane z przechowywaniem za okres od dnia 15 czerwca 2007r. do dnia 15 grudnia 2007r. (3,00 zł/doba) i od 5 września 2010r. do 21 sierpnia 2011r. (3,00 zł/doba) oraz od 22 sierpnia 2011r. do 7 stycznia 2013r. (20,00 zł/doba), tj. ogółem 14.397,15 zł brutto oraz

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00