Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 20 maja 2015 r., sygn. I SA/Bd 218/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędziowie: sędzia WSA Halina Adamczewska - Wasilewicz sędzia WSA Ewa Kruppik - Świetlicka (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Marcin Frydrych po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 maja 2015 r. sprawy ze skargi S. m. u. "P." Sp. z o. o. w upadłości likwidacyjnej w B. na postanowienie Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia uchybienia terminowi do wniesienia odwołania oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...]Naczelnik Urzędu Celnego w T. określił skarżącej Spółce wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego. W dniu 14 lipca 2014r. (data stempla pocztowego) syndyk skarżącej Spółki złożył odwołanie od ww. decyzji.

Postanowieniem z dnia [...]. Dyrektor Izby Celnej w T. stwierdził uchybienie terminowi do wniesienia odwołania.

Organ odwoławczy przytoczył i wyjaśnił, powołując się na orzecznictwo sądowoadministracyjne, treść przepisów dotyczących doręczeń pism w postępowaniu podatkowym. Organ podniósł, że wszelkie adnotacje na zwróconej przesyłce (zamieszczone na kopercie lub na zwrotnym potwierdzeniu odbioru) opatrzone stosownymi pieczątkami i podpisami mają walor dokumentu urzędowego i stanowią dowód tego, co zostało w nich stwierdzone. Natomiast, w sytuacji, gdy adnotacje te nie spełniają wymogów określonych w art. 150 § 1, § 1a i § 2 O.p., dopuszczalne jest prowadzenie przez organ podatkowy postępowania dowodowego mającego na celu wyjaśnienie istniejących wątpliwości np. poprzez wystąpienie do odpowiedniej placówki pocztowej o przekazanie stosownych informacji związanych ze sposobem doręczenia przesyłki. W związku z tym organ wystąpił do operatora pocztowego - Poczty Polskiej o prawidłowe uzupełnienie zwrotnego potwierdzenia odbioru przesyłki pocztowej, zawierającej m.in. zaskarżoną decyzję, o dane dotyczące dat awizowania przesyłki. W odpowiedzi Poczta wskazała daty pierwszej i drugiej awizacji przesyłki, zaznaczając, że drugie awizo z powodu awarii systemu informatycznego nie zostało w nim zarejestrowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00