Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 kwietnia 2015 r., sygn. III SA/Wa 3272/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Beata Sobocha, Sędziowie sędzia WSA Marek Krawczak (sprawozdawca), sędzia WSA Anna Sękowska, Protokolant referent stażysta Magdalena Gajewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 kwietnia 2015 r. sprawy ze skargi S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 10 lipca 2014 r. nr IPPB5/423-371/14-2/AS w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (zwana dalej "Skarżącą", "Stroną", "Spółką" lub "Wnioskodawcą") złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.
Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że S. sp. z o.o. z siedzibą w W. w dniu 20 listopada 2013 r. zawarła z C. w W. umowę o dofinansowanie projektu "[...]". Stosownie do § 1 ust. 1 umowy: "przedmiotem umowy jest udzielenie Beneficjentowi dofinansowania na realizację Projektu "[...]" P. w ramach [...] oraz określenie praw i obowiązków Stron Umowy w związku z realizacja Projektu". W ramach zawartej umowy Wnioskodawca otrzyma dofinansowanie, przez które zgodnie z § 2 pkt 4 umowy należy rozumieć: "płatności udzielone Beneficjentowi na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie". Przez "płatności" należy rozumieć kwotę wsparcia udzielanego Beneficjentowi ze środków publicznych pochodzących z budżetu środków europejskich.
W stanie faktycznym nr 1 Wnioskodawca wskazał, że na mocy umów leasingu finansowego użytkował 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych (dalej: "EZT"), z tego 4 pojazdy od 2010 roku oraz 6 pojazdów od 2012 roku. Finansowanie komercyjne taboru zostało oparte o leasing finansowy:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right