Wyrok WSA w Lublinie z dnia 25 marca 2015 r., sygn. I SA/Lu 1066/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Fita (sprawozdawca), Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz, WSA Krystyna Czajecka-Szpringer, Protokolant Specjalista Marta Ścibor, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 25 marca 2015 r. sprawy ze skargi A. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem oddala skargę.
Uzasadnienie
I SA/Lu 1066/14
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia [...] wydaną na podstawie art. art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 139 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm., dalej - K.p.a.) Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej - SKO, Kolegium) po rozpatrzeniu odwołania A. D. (dalej - strona, skarżąca) od decyzji Prezydenta Miasta (dalej - organ pierwszej instancji) z dnia [...] w sprawie zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie [...] zł oraz odsetek, liczonych jak od zaległości podatkowych, począwszy od dnia przekazania dotacji z budżetu miasta L. do dnia 30 sierpnia 2013 r., które na dzień wydania decyzji wynoszą [...] zł, utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.
W uzasadnieniu SKO podało, że prowadzone przez stronę Przedszkole otrzymało w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. dotację z budżetu miasta L. w kwocie 322.181 zł na zasadach określonych przepisami art. 90 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zm., dalej - u.s.o.) z zastosowaniem § 4 ust. 4 uchwały Nr [...] Rady Miasta L. z dnia [...] w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół, placówek oraz poradni psychologiczno - pedagogicznych na terenie miasta L. prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego ([...]).